“...ΘΕΜΑ:«Ρύθμιση προγράμματος για κοινό τρίωρο κενών εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας»
Σχ. Έγγρ.: Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 Υ.Α. του ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Σε εκτέλεση της ανωτέρω σχετικής και στο πλαίσιο του καλύτερου συντονισμού της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών από τους Σχολικούς Συμβούλους, σας παρακαλούμε να ενημερώσετε τις σχολικές μονάδες ευθύνης σας ώστε να εκπονήσουν πρόγραμμα που αφορά ένα κοινό τρίωρο κενών (τελευταίες ώρες) στο ωρολόγιο πρόγραμμα εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας, ώστε να είναι δυνατή η παρακολούθηση των επιμορφωτικών συναντήσεων που οργανώνουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι...|”
Με την παραπάνω οδηγία Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στη χώρα επεμβαίνουν άμεσα στη διαδικασία του ωρολόγιου προγράμματος των Γυμνασίων Λυκείων και ΕΠΑΛ.
Δεν είναι μόνο ένα πρόσθετο ”τεχνικό” πρόβλημα στην ανάπτυξη των ωρολογίων προγραμμάτων των σχολείων. Δεν είναι μόνο πρόκληση για εκπαιδευτικούς που είναι στο “δρόμο” καθημερινά για να συμπληρώνουν το ωράριό τους σε διάφορες σχολικές μονάδες και πολλές φορές πρωί-απόγευμα. Σίγουρα ισχύουν τα παραπάνω και δεν τα υποτιμάμε, αλλά θεωρούμε ότι το βασικό ζήτημα που τίθεται είναι ακόμη μια επιχείρησης διάρρηξης των εργασιακών σχέσεων των καθηγητών.
Μετά την προσπάθεια επιβολής του υποχρεωτικού ωραρίου 8-2 από τις προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις, η νεομνημονιακή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επιχειρεί με προκάλυμα “την επιμόρφωση” να επιβάλλει αύξηση του εργασιακού μας ωραρίου. Το συγκεκριμένο 3ωρο όταν δεν υπάρχει “επιμόρφωση” θα αξιοποιείται κατά το δοκούν από τους Δ/ντες των σχολείων για υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο με ανάθεση διαφόρων εργασιών.
Επίσης με βάση το παραπάνω κατανοούμε ότι ανοίγει ξανά το ζήτημα της αξιολόγησηςσύμφωνα και με τις δηλώσεις Φίλη και τα πορίσματα του “εθνικού διαλόγου” για τη παιδεία.
Τέλος είναι αξιοθαύμαστο η “πρώτη - δεύτερη αριστερή κυβέρνηση” να αξιοποιεί νομοθετήματα των “προηγούμενων καταστροφικών κυβερνήσεων για τον τόπο”. Η Υπουργική Απόφαση που αναφέρεται στη σχετική οδηγία των Περιφερειακών Διευθύνσεων είναι το ΠΑΣΟΚικής έμπνευσης “ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ” που οι αγωνιστικές αντιδράσεις του κλάδου το είχαν φέρει σε “αχρηστία” . Σήμερα φαίνεται ότι θα χρησιμοποιηθεί για να πάει ακόμα παραπέρα τη διάλυση των σταθερών εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών με την εφαρμογή της αξιολόγησης.
l Να ανακληθεί η οδηγία αυτή.
l Καμιά αύξηση του εργασιακού μας ωραρίου