BANNER

ολοι μια γροθια
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,
ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ!
ΔΕΙΤΕ!

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ: ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΤΡΟΠΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, ΚΑΜΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ!

 


ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΓΓΕΛΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ, ΕΝ ΜΕΣΩ ΓΙΟΡΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ!

ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΤΡΟΠΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, ΚΑΜΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ!

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ!

                Στην τελευταία σύνοδο των πρυτάνεων, η υπουργός εισηγήθηκε δύο αλλαγές σε σχέση με τον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια: αλλαγή στον καθορισμό των βάσεων των τμημάτων και αλλαγή στον τρόπο δήλωσης των μηχανογραφικών. Ταυτόχρονα δήλωσε πως στοχεύουν αυτές οι αλλαγές να ενταχθούν στον επόμενο νόμο για την εκπαίδευση και να εφαρμοστούν από φέτος. Όσον αφορά τις βάσεις, η υπουργός εισηγήθηκε τη θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής σε κάθε τμήμα. Κάθε πανεπιστημιακό τμήμα θα καθορίζει την ελάχιστη βάση εισαγωγής στο αντίστοιχο τμήμα, μέσα σε όρια και πλαίσια που θα ορίζει το υπουργείο. Συγκεκριμένα, αυτή η ελάχιστη βάση θα προκύπτει σαν ποσοστό του μέσου όρου της επίδοσης των μαθητών σε ένα συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο, με βάση τη συνολική επίδοση των μαθητών σε όλα τα εξεταζόμενα (και τα τέσσερα) μαθήματα αυτού του πεδίου. Ο αριθμός αυτού του ποσοστού θα ορίζεται από το αντίστοιχο πανεπιστημιακό τμήμα εισαγωγής, αλλά τα όρια του πόσο πάνω ή πόσο κάτω σε σχέση με το μέσο όρο του αντίστοιχου πεδίου μπορεί να κινείται αυτό το ποσοστό θα ορίζεται από το υπουργείο. Παράδειγμα: αν ο μέσος όρος του πρώτου επιστημονικού πεδίου είναι 12.000 μόρια και το υπουργείο βάλει όριο εκεί το 112,5%-87,5%, τότε όλες οι σχολές του πρώτου επιστημονικού πεδίου θα έχουν ελάχιστη βάση εισαγωγής από 10.500 μέχρι 13.500 μόρια, αναλόγως του τι θα επιλέξει το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα μέσα σε αυτά τα όρια! Χειρότερο και από τη βάση του 10, δηλαδή!

                 Όσον αφορά τα μηχανογραφικά, η υπουργός εισηγήθηκε η δήλωση των μηχανογραφικών να γίνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση θα υπάρχει περιορισμός της δήλωσης κάθε μαθητή σε λιγοστές επιλογές (περίπου 10!). Αφού έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση, όπου ένας αριθμός μαθητών θα καταφέρει να περάσει σε κάποια από αυτές τις επιλογές (με την ελάχιστη βάση σε εφαρμογή), θα ξεκινά η δεύτερη φάση, όπου οι υπόλοιποι (όσοι δεν κατάφεραν να πιάσουν κάποια επιλογή στην πρώτη φάση) θα ξανασυμπληρώσουν μηχανογραφικό με μεγαλύτερο εύρος επιλογών αυτή τη φορά και για τις θέσεις που απέμειναν, αλλά την ελάχιστη βάση εισαγωγής ξανά σε εφαρμογή.

                 Ένα ακόμα τερτίπι για να μειώσουν και άλλο τους εισακτέους, αφήνοντας κενές θέσεις σε σχολές, αλλά και για να μας αναγκάσουν-οδηγήσουν να μην μπούμε σε κάποια σχολή γενικά ή να μην μπούμε σε κάποια σχολή που θα θέλαμε υπό το φόβο να μη χάσουμε κάποια άλλη στην πρώτη φάση. Ύστερα προκλητικά και υποκριτικά λένε ότι “προτείνουν αυτήν την αλλαγή για να μας παροτρύνουν να πάμε στις σχολές που προτιμάμε”! Και οι δύο αυτές αλλαγές (ειδικά η πρώτη) που εισηγείται το υπουργείο θα είναι σοβαροί ¨κόφτες¨ για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών στην προσπάθειά μας να περάσουμε σε κάποια σχολή και προφανώς επηρεάζουν την προετοιμασία μας για τις πανελλήνιες. Όταν η υπουργός ρωτήθηκε αν αυτά τα μέτρα θα φέρουν μειώσεις εισακτέων, δήλωσε κυνικά και λακωνικά ¨προφανώς¨. Και μάλιστα με τρόπο και σε μέγεθος που θα έχουν και την άνεση και τη δυνατότητα κάθε χρόνο να επιλέγουν αυτές τις μειώσεις (το που και πόσο αυτές θα είναι), θα συμπληρώναμε εμείς. Τέλος, σαν μην έφταναν όλα αυτά, δηλώνουν επίσης, πως θα προχωρήσουν και σε επιπλέον μειώσεις εισακτέων για φέτος (πέρα από τις χιλιάδες που θα προκύψουν από το νέο τρόπο εισαγωγής).

                Δε μας κάνει καθόλου εντύπωση πως ενώ είμαστε, με ευθύνη δική τους, για άλλη μια φορά κλεισμένοι μες τα σπίτια μας, σε συνθήκες έξαρσης της πανδημίας, με παρατεταμένα lockdown και απαγορεύσεις και λίγο πριν τις γιορτές, το υπουργείο εισηγείται νέα μέτρα και νόμους για τα σχολεία. Κυβέρνηση και υπουργείο και για λογαριασμό του συστήματος που υπηρετούν, έχουν αποδείξει πολλές φορές και με πολλούς τρόπους το πόσο αδίστακτοι είναι. Δεν είναι μακριά το πρώτο lockdown που σε παρόμοιες συνθήκες και με παρόμοιο τρόπο ψήφισαν τον προηγούμενο νόμο που επαναφέρει την τράπεζα θεμάτων και τσακίζει δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών από το νηπιαγωγείο μέχρι τη Γ΄ λυκείου. Δεν είναι μακριά ο Σεπτέμβρης που άνοιξαν τα σχολεία, χωρίς κανένα μέτρο υγειονομικής προστασίας. Δεν είναι μακριά η καταστολή, οι εκβιασμοί, τα ψέματα και η τρομοκρατία που αντιμετωπίσαμε όταν κινητοποιηθήκαμε για αυτονόητα και δίκαια αιτήματα. Δεν είναι μακριά η χρησιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης σαν μέσο καταστολής και χτυπήματος των καταλήψεων, μέσω ωμών απειλών και εκβιασμών.

                Πριν λίγες μέρες μάλιστα ψηφίστηκε η τηλεκπαίδευση σαν κανονική εκπαιδευτική διαδικασία και το ν/σ για την τεχνική εκπαίδευση. Απαιτούν από τους καθηγητές μας να προχωρήσουν κανονικά σε πρόχειρα διαγωνίσματα. Να μας αξιολογήσουν κανονικά. Να προχωρήσουν και να καταγράψουν κανονικά την ύλη σαν διδαχθείσα (και μετά πουλάν και παραμύθια για μείωση και επανάληψη της ύλης όταν ανοίξουν τα σχολεία). Ετοιμάζονται να εφαρμόσουν κανονικά την τράπεζα θεμάτων. Την ίδια στιγμή που καμία κανονικότητα δεν υπάρχει. Καμία ύλη δεν προχωράει. Κανένα μάθημα δε γίνεται ουσιαστικά. Χιλιάδες μαθητές είναι πρακτικά αποκλεισμένοι και απεγνωσμένοι. Κανένας καθηγητής δεν μπορεί να ανταπεξέλθει σε αυτήν την  κατάσταση. Για αυτούς όμως, όλα κυλάν κανονικά. Γιατί, για το σύστημά τους που σαπίζει, κανονικότητα είναι να φορτώνουν τις συνέπειες της κρίσης τους στις πλάτες μας. Κανονικότητα είναι να τσακίσουν όλα τα δικαιώματά μας, για να διαμορφώσουν μία παιδεία που δε θα χωρά τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, μια παιδεία λίγων και εκλεκτών.

                Να μας βρουν απέναντι! Να σπάσουμε την απομόνωση, να ενημερωθούμε για τα νέα μέτρα που προχωράνε, να θυμηθούμε τα παλιά και να προετοιμαστούμε συλλογικά, μαζί με φοιτητές και εκπαιδευτικούς, για τις μάχες που πρέπει να δώσουμε για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων μας.



Διάβασέ το »

ΥΛΗ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: ΟΙ ΙΕΡΕΣ ΑΓΕΛΑΔΕΣ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ!

Ø  ΝΑ ΒΓΕΙ Η ΥΛΗ ή Η ΨΥΧΗ;

Ø  ΠΟΙΑ ΥΛΗ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ;

Ø  ΥΛΗ ΚΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ-ΤΑΞΙΚΟΙ ΦΡΑΓΜΟΙ

Ø  ΓΙΑ ΤΗ ΓΝΩΣΗ

Ø  Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ



Διάβασέ το »