Το πολυνομοσχέδιο που το
Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε σαν τον κλέφτη εν μέσω καραντίνας προωθείται άμεσα
για ψήφιση στη Βουλή. Είναι ένα αντιδραστικό-αντιλαϊκό νομοσχέδιο. Ένα
νομοσχέδιο που πατάει και αξιοποιεί την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων
(νόμος Γαβρόγλου) και έρχεται να συντρίψει το δικαίωμα των μαθητών στο δημόσιο
δωρεάν σχολείο και στις σπουδές ενώ ταυτόχρονα θέλει να μετατρέψει τους
εκπαιδευτικούς σε υποταγμένους εντολοδόχους αυτής της πολιτικής. Ένα νομοσχέδιο
που «υπόσχεται» τη δια βίου βαρβαρότητα στις σύγχρονες εργασιακές γαλέρες για
τα παιδιά του λαού και την ισοπέδωση των εργασιακών δικαιωμάτων των
εκπαιδευτικών. Ένα νομοσχέδιο-προάγγελος της νέας βαρβαρότητας που προωθεί
ενάντια σε όλο το λαό το σύστημα και η κυβέρνηση του, ενόψει της επιστροφής στη
«νέα κανονικότητα». Οι προφανείς αντιδραστικοί στόχοι και επιδιώξεις αυτού του
νομοσχεδίου συνοπτικά είναι:
Ø Αποθάρρυνση-διώξιμο
των μαθητών από το σχολείο ήδη από την Γ΄ γυμνασίου
Ø Επιβολή
μαζικής στροφής στις φτηνές-αλλά ακριβοπληρωμένες- καταρτίσεις
Ø Λύκειο
εξεταστικό κάτεργο, «εθνικό απολυτήριο» και σπουδές για «λίγους και εκλεκτούς»
Ø Κατηγοριοποίηση-συγχωνεύσεις
σχολείων, με συνθήκες ανελευθερίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Ø Ενίσχυση
των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων, νέο χτύπημα στο «δωρεάν» σε όλες τις
βαθμίδες
Ø Εμπέδωση
–θεσμοθέτηση της αδιοριστίας
Ø Αξιολόγηση,
δηλαδή, υποταγή, πειθάρχηση ,κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών, διαμόρφωση
συνθηκών αλληλοφαγώματος τους με ανοιχτό το δρόμο άρσης της μονιμότητας.
Δίπλα σε αυτό το
αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο παραμένει σε ισχύ η τροπολογία που θεσμοθετεί
–μονιμοποιεί την εξ αποστάσεως ψευτοεκπαίδευση και την ζωντανή αναμετάδοση. Μια
τροπολογία που συμπληρώνει- αναβαθμίζει την αντιδραστική επίθεση εισάγοντας την
εκπαίδευση χωρίς σχολεία και ανοίγοντας ακόμα παραπέρα το δρόμο της συντριβής
των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Η συνδικαλιστική ηγεσία αντί
να αναδείξει αυτή την επίθεση, αντί να στηρίξει- οργανώσει τις αγωνιστικές
διαθέσεις των εκπαιδευτικών που εκφράστηκαν τις προηγούμενες εβδομάδες με στόχο
την ανατροπή της επίθεσης, κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση. Με ανακοινώσεις
που συγκαλύπτουν τους βασικούς στόχους της πολιτικής του συστήματος και της
κυβέρνησης του, με μεθοδεύσεις απανωτών αναβολών της ΓΣ των προέδρων των ΕΛΜΕ,
κινείται στην κατεύθυνση της αποδοχής –υποταγής στην επίθεση. Το ζητούμενο για
εκπαιδευτικούς-μαθητές και γονείς, δηλαδή για το λαό, δεν είναι η γκρίνια ή η
κριτική που θεωρεί ως «αναπόφευκτη» την επιβολή αυτής της πολιτικής, τη
συντριβή των δικαιωμάτων μας. Το ζητούμενο δεν είναι μια αντιπολιτευτική
φασαρία που βάζει στη γωνία το κίνημα και τον αγώνα. Το ζητούμενο είναι ο μαζικός αγώνας αντίστασης και ανατροπής της
επίθεσης. Αυτόν τον αγώνα πρέπει να πάρουμε στα χέρια μας οι εκπαιδευτικοί!
Αυτή είναι η αναγκαία προϋπόθεση για να κλιμακωθεί η πάλη τις επόμενες μέρες,
για να είναι ανοιχτή η δυνατότητα ανατροπής του νόμου ακόμα και αν ψηφιστεί!
Να μην
περάσει το πολυνομοσχέδιο Να καταργηθεί
η αντιδραστική τροπολογία
Καμιά
απόλυση! Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών
Αποφασίζουμε
Ø Καλούμε
τη ΓΣ των προέδρων των ΕΛΜΕ της 6/6 να αποφασίσει 48ωρη απεργία για τις 9-10/6 και να καλέσει νέες ΓΣ των ΕΛΜΕ την επόμενη
εβδομάδα και νέα ΓΣ προέδρων των ΕΛΜΕ
Ø Συγκέντρωση-διαδήλωση
την Τρίτη 9/6 στις 12 το μεσημέρι στην πλατεία Πυθαγόρα στο Βαθύ
Ø Συγκέντρωση-
διαδήλωση την Τετάρτη 10/6 στις 12 το μεσημέρι στην πλατεία Καρλοβάσου
Επιτροπές
αγώνα-πανό στα σχολεία, κάλεσμα σύσκεψης με συλλόγους γονέων, προσδιορισμός νέας
ΓΣ της ΕΛΜΕ Σάμου.