BANNER

ολοι μια γροθια
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,
ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ!
ΔΕΙΤΕ!

ΤΩΡΑ! Να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων – να μειωθεί δραστικά η ύλη

 


Προτάσεις του Υπουργείου για άνοιγμα των σχολείων με μείωση των διακοπών Χριστουγέννων - εκτροχιασμένο τρένο ή οδοστρωτήρας  δικαιωμάτων;

Το φιάσκο της τηλε-«εκπαίδευσης» δεν μπορεί πια να κρυφτεί ακόμα και από ΜΜΕ παπαγαλάκια του συστήματος και της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα και αμφίσημες δηλώσεις της Κεραμέως, η «αγωνία» της Κυβέρνησης είναι τόσο μεγάλη για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία και την έγκαιρη κάλυψη της ύλης, ώστε σκέφτεται να μειώσει τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Με μια  πρώτη αυθόρμητη αντίδραση θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς ότι η Κυβέρνηση και η Κεραμέως έχουν ξεφύγει και «εκτροχιαστεί» εντελώς. Είναι δυνατόν, αυτοί που εκθειάζουν και θεωρούν εκπαιδευτική διαδικασία -εξ ου και η υποχρεωτικότητα- την ψευτο-τηλεκπαίδευση-, που στήνουν καθημερινά εκπαιδευτικούς και μαθητές από τις 8 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα μπροστά σε οθόνες κινητών, που θέλουν παρουσίες και κανονικό προχώρημα της ύλης, την ίδια στιγμή να ομολογούν ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη και ας επιστρέψουμε στα ανοιχτά –φυσικά μη ασφαλή υγιεινομικά- σχολεία, τις μέρες των διακοπών για να προλάβουμε να βγάλουμε διά ζώσης ύλη πριν μας ξανακλείσουν μέσα στον Γενάρη στο τρίτο κύμα της πανδημίας;

Το σκηνικό που στήνουν θα μπορούσε να ήταν θέατρο του παραλόγου αλλά δυστυχώς είναι η πραγματική ζωή που μας ετοιμάζουν και σχεδιάζουν για εμάς –για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, και εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους- και χωρίς εμάς. Κάθε κίνηση και κάθε σκέψη της Κυβέρνησης –ανεξάρτητα από το αν υλοποιείται κάθε φορά- αποδεικνύει περίτρανα μια τραγική αλήθεια. Δεν έχουν ξεφύγει καθόλου, ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν. Εκμεταλλεύονται την υγειονομική κρίση για να ξεδιπλώσουν μια ολομέτωπη αντιλαϊκή επίθεση. Αδιαφορώντας για την υγεία του λαού, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας για τους εργαζόμενους στην εκπαίδευση και τους μαθητές, θέλουν να μας κάνουν να ξεχάσουμε οποιαδήποτε έννοια δικαιώματος. Δεν υπάρχει τώρα με τα κλειστά σχολεία, διάκριση εργασιακού και προσωπικού χώρου και χρόνου, δεν υπάρχει η έννοια της άδειας, δεν θα υπάρχει και η έννοια των διακοπών. Όλα είναι σχετικά και οι εργαζόμενοι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμοι. Πόσο περαιτέρω διάλυση εργασιακών σχέσεων και της ίδιας της ζωής μας τελικά;

Και τα συνδικάτα μας, τα σωματεία μας, ποιος, πού;  Απόλυτη υποταγή στις ορέξεις της Κυβέρνησης δια της σιωπής. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Οι εκπαιδευτικοί να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Το επόμενο διάστημα πρέπει να ανιχνευτούν οι δυνατότητες για συσκέψεις – συνελεύσεις σε προαύλια σχολείων και οι κινήσεις αντίστασης που μπορούν να οργανωθούν.

Το ωράριο, οι άδειες, οι διακοπές είναι κατακτήσεις – Κάτω τα χέρια!

Η στάση μη καταχώρησης απουσιών - ύλης αλλά και τα αιτήματα για άμεση κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και δραστική μείωση της ύλης πρέπει να ακουστούν δυνατά!



Διάβασέ το »

Νομοσχέδιο για επαγγελματική εκπαίδευση, έκθεση Πισσαρίδη, “να δεις τι σου ‘χω για μετά”...

 


ΔΕΝ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ  ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ

 

·         Οι “ειδικοί” (ΣΕΒ, ΕΕ,ΟΟΣΑ) τα λένε χρόνια τώρα.

·         Η έκθεση Πισσαρίδη τα επαναλαμβάνει και πάει παραπέρα.

·         Η κυβέρνηση επιδιώκει να τα εφαρμόσει.

            Οι αρνητές των δικαιωμάτων της νεολαίας, του λαού μας, κυριολεκτικά ξεσαλώνουν. Άτιμοι και αδίστακτοι! Έχουν κάνει την πανδημία ευκαιρία και δε σταματούν εκμεταλλευόμενοι το φόβο και το θάνατο, να φέρνουν αντιδραστικά νομοσχέδια, να εξυφαίνουν ταξικά σχέδια για την εκπαίδευση και όχι μόνο.

            Τελευταία -αλλά όχι έσχατα – το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και η δημοσιοποίηση -με ανάρτηση στην ιστοσελίδα της κυβέρνησης- της έκθεσης Πισσαρίδη. Από τη μεριά μας θα υπάρξουν  αναλυτικές τοποθετήσεις για τα παραπάνω, όμως θα επισημάνουμε μερικά  βασικά σημεία.

            Από το νόμο για το “νέο” Λύκειο που έφερε την άνοιξη η κυβέρνηση και όσα ακολούθησαν(αλλαγή ωρολογίων, τηλε- “εκπαίδευση” κλπ)  μέχρι τα σημερινά νομοσχέδια και αυτά που έρχονται (αξιολόγηση εκπαιδευτικών, αστυνομική-διοίκηση ΑΕΙ κλπ) συνδέονται με το ίδιο κατάμαυρο νήμα.

            Φραγμοί παντού, κόφτες δικαιωμάτων, μέτρα αποκλεισμού και δημιουργία κλίματος αποθάρρυνσης για τη πλειοψηφία των παιδιών του λαού.

            Δεν πρόκειται για  “συνειδητή στροφή“ όπως λέει το ΥΠΑΙΘ στην επαγγελματική εκπαίδευση αλλά βαθιά ταξική προσαρμογή της στην οικονομική βάση. Η Ελλάδα με διαλυμένο -αποσαθρωμένο τον παραγωγικό της ιστό,  που αποκαλεί  τον τουρισμό “βαριά βιομηχανία”, πόσο ελκυστική τεχνική εκπαίδευση μπορεί να έχει; Γι αυτό ορθώνονται φραγμοί(τράπεζες θυμάτων-μείωση εισακτέων -βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ κλπ) για να σπρώξουν τη νεολαία μας στη φτηνή (ώστε να επενδύουν και οι ιδιώτες) κατάρτιση και απόκτηση δεξιοτήτων.

             Ουσιαστικά επιβάλλουν ένα βίαιο διαχωρισμό  γι’ αυτούς που “δεν παίρνουν τα γράμματα” (και η τηλε- “εκπαίδευση” θα αποδείξει ότι ...δεν τα πήραν) ώστε να αποτελέσουν με τη βούλα των ΕΣΚ (Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης), τις νέες μεγάλες στρατιές των απόλυτα επισφαλών εργαζομένων, της κυλιόμενης ανεργίας -μισοεργασίας χωρίς δικαιώματα. Που θα συνηθίζουν από μικροί στην απλήρωτη εργασία μέσω της πρακτικής άσκησης.

            Το Λύκειο για πολύ λίγους και εκλεκτούς, αλλά και τα ΕΠΑΛ για πολύ λιγότερους -και μέσω των πρότυπων - “πιλότος” για  κατηγοριοποιήσεις, διαχωρισμούς και αυστηρή αξιολόγηση-πειθάρχηση.

            Είναι αλήθεια ότι τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται. Και εκείνα μάλιστα που ξεχειλίζουν από αντιδραστικότητα ταυτίζονται! Τόσο το νσχ για την επαγγελματική εκπαίδευση όσο και η έκθεση Πισσαρίδη τέμνονται στην προώθηση της μετακύλισης του κόστους της εκπαίδευσης στο λαό με νέα  χτυπήματα στις δωρεάν σπουδές (τέλος συνέχισης σπουδών στα ΑΕΙ για όσους δεν ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους!!!!). Εκχώρηση αρμοδιοτήτων-αυτονομία τη λένε και κοινωνικό εταιρισμό- τόσο στην λεγόμενη τοπική αυτοδιοίκηση όσο και στους εργοδότες. Αρμοδιότητες που αφορούν τόσο τη διοίκηση και την οργάνωση των σπουδών(κατάρτιση -δεξιότητες)  όσο και το περιεχόμενό τους. Όσο για το “αξιολόγηση παντού” του νομπελίστα, αναδεικνύει την επιδίωξη του συστήματος να προχωρήσει παραπέρα την επιχείρηση ξεριζώματος κάθε δικαιώματος που εξακολουθεί να υφίσταται σε τομείς/πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας/ζωής.

             Θα επανέλθουμε αναλυτικά αλλά κλείνοντας τονίζουμε ότι οι εξελίξεις αιτούνται απάντησης. Απαιτούν εκπαιδευτικοί, μαθητές γονείς, η εκπαίδευση αφορά όλο το λαό, να βάλει τέλος στη κινηματική καραντίνα. Να σπάσει την  κυβερνητική τρομοκρατία και καταστολή. Να αντιπαραθέσει στην υποταγή των συνδικαλιστικών ηγεσιών τον αγώνα για υπεράσπιση των δικαιωμάτων σε σπουδές και εργασία.

Να βάλουμε φραγμό.



Διάβασέ το »

Δεν εκχωρούμε στη κυβέρνηση την αρμοδιότητα λειτουργίας των σωματείων μας.

 


            Το χρονικό διάστημα Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου 2020, θα διεξάγονταν στα περισσότερα σωματεία των εκπαιδευτικών (ΕΛΜΕ – Σύλλογοι Α/θμιας) εκλογοαπολογιστικές συνελεύσεις και αρχαιρεσίες για την ανάδειξη των  νέων Διοικητικών Συμβουλίων.  Δεν έχει υπάρξει κάποια ανακοίνωση από σωματεία (ούτε και από παρατάξεις) που να τοποθετούνται πάνω στο ζήτημα.

            Όχι δεν κολλήσαμε εκλογικίστικο ιό. Οι εκλογές των σωματείων, ως μια διαδικασία πολιτική και κινηματική είναι υπόθεση των σωματείων, των μελών τους. Μας απασχολεί λοιπόν σαν μια διαδικασία πολιτικής συγκρότησης και ενεργοποίησης των εργαζομένων που πρέπει να περιφρουρηθεί. Όμως η σιωπή για το ζήτημα, ουσιαστικά είναι εκχώρηση της αρμοδιότητας της ζωής των σωματείων στην κυβέρνηση, το κράτος.

            Η Κυβέρνηση νομοθέτησε τη παράταση της θητείας των Δ.Σ. έως 31/12/2020(η ΑΔΕΔΥ μάλιστα αποδέχτηκε και κοινοποίησε τη παραπάνω κυβερνητική απόφαση στα μέλη της (Ομοσπονδίες -Νομαρχιακά τμήματα κλπ).  και την ανανέωσε πρόσφατα μέχρι 30/6/2021!!! H θητεία των διοικητικών οργάνων των συνδικαλιστικών οργανώσεων του άρθρου 9 του ν. 1264/1982 (Α΄ 79) των συνταξιοδοτικών οργανώσεων, των εργοδοτικών οργανώσεων, των αιρετών οργάνων των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) και του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «Ταμείο Αλληλοβοήθειας Προσωπικού του Εθνικού Τυπογραφείου», εφόσον είτε έληξε από την 11η.6.2020 και εφεξής είτε λήγει για πρώτη φορά ενόσω βρίσκονται σε ισχύ τα έκτακτα μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, είτε έχει ήδη παραταθεί με το άρθρο 3 του ν. 4682/2020 (A΄ 76), το άρθρο 28 του ν. 4690/2020 (Α΄ 104) και το άρθρο 25 του ν. 4722/2020 (Α΄ 177), παρατείνεται έως την 30ή.6.2021.

            Και συνεχίζει προτείνοντας τηλε-συνεδριάσεις :Εξαιρετικά, έως την 30ή.6.2021 οι συνεδριάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων των συνδικαλιστικών οργανώσεων του ν. 1264/1982, των σωματείων που λειτουργούν βάσει του Α.Κ. ή των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), όπως και των εργοδοτικών οργανώσεων, δύνανται να διεξάγονται, μετά από απόφαση των αρμόδιων οργάνων διοίκησής τους, με τη χρήση των πλέον πρόσφορων σύγχρονων ψηφιακών μέσων απομακρυσμένης συμμετοχής των μελών τους.”

            Επιμένουμε ότι τόσο η σιωπή για το ζήτημα όσο και το επιχείρημα που ξεστομίζεται από σχεδόν όλες τις παρατάξεις “...γιατί δεν το εφαρμόζει η κυβέρνηση και για τους αιρετούς;” είναι αποδοχή της δυνατότητας το κράτος και οι κυβερνήσεις του να ορίζουν και να καθορίζουν τη λειτουργία των συνδικαλιστικών οργάνων.

            Πολύ περισσότερο που αυτό συμβαίνει σε μια περίοδο που η κυβέρνηση επιτίθεται στα σωματεία επιδιώκοντας να επιβάλλει “σιγή νεκροταφείου”. Επιχειρεί να νομοθετήσει νέα συντριπτικά χτυπήματα στις συνδικαλιστικές και πολιτικές ελευθερίες. Που θέλει να επιβάλει τον υπουργό εργοδοσίας ως “επίτροπο” στα συνδικάτα, μετατρέποντας τα σε γλάστρες και χειροκροτητές των αντιδραστικών κυβερνητικών πολιτικών. Και νομοθετεί ηλεκτρονικούς κόφτες για τη διεξαγωγή συνελεύσεων και αποφάσεων απεργίας.

            Άμεσα πρέπει να συνεδριάσουν τα Δ.Σ., να εκτιμήσουν την κατάσταση και τα ίδια να αποφασίσουν πως θα πράξουν. Όχι όμως αντιγράφοντας το νόμο της κυβέρνησης. Δίνοντας εξηγήσεις στους συναδέρφους για την απόφαση που θα πάρουν.

            Σε κάθε περίπτωση από τη μεριά μας επειδή η κυβέρνηση μέσα στη καραντίνα εξαπολύει πόλεμο στα δικαιώματά μας θα πρέπει να αναζητηθούν και οι όροι απάντησης από τη μεριά των εκπαιδευτικών. Προσεγγίζοντας δυνατότητες οργάνωσης συζητήσεων-συγκεντρώσεων-συνελεύσεων σε ανοιχτούς χώρους (παρά το χειμώνα) και την οργάνωση κινητοποιήσεων. Όχι συμβολικών, αλλά με συμμετοχή των εκπαιδευτικών.



Διάβασέ το »