BANNER

ολοι μια γροθια
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,
ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ!
ΔΕΙΤΕ!

Τηλεδιάσκεψη του ΔΣ της ΕΛΜΕ και ανακοίνωση για την κατάσταση

Η απαξίωση και η διάλυση του δημόσιου συστήματος υγείας από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις έχει αφήσει εντελώς απροστάτευτο τον λαό σε αυτήν την πανδημία. Ο  καπιταλισμός είναι η κύρια αιτία για την τραγική κατάσταση που βιώνουμε και τα πρωτοφανή μέτρα περιορισμού που έχουν ληφθεί. Δεν μένουμε  σιωπηλοί, επιμένουμε στα δικαιώματα μας. Επιμένουμε στην ανάγκη για αγώνες και  διεκδικήσεις.
Το σύστημα θα αξιοποιήσει και αυτή την κρίση, όπως κάνει με όλες τις κρίσεις που δημιουργεί, για να συνεχίσει και να εντείνει την επίθεσή του στα δικαιώματα του λαού. Είναι επιτακτική ανάγκη, με κάθε δυνατό τρόπο, οι εργαζόμενοι να οργανώσουν την πάλη τους. 
Ø  Για να αντιμετωπίσουν την απειλή στην υγεία τους και τη ζωή τους. 
Ø  Για να αποτρέψουν την εδραίωση της ελαστικής εργασίας από το σπίτι, της εκπαίδευσης από απόσταση, της κοινωνικής απομόνωσης και της καταστολής.
Σε αυτά τα πλαίσια, οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών Σάμου, επιδιώκουν τα σωματεία να συνεχίσουν να λειτουργούν. Ζητήσαμε να κληθεί Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Σάμου, στο οποίο να συμμετέχουμε, μέσω τηλεδιάσκεψης. Στην πρόταση αυτή η ΔΑΚΕ επικαλέστηκε τις συνθήκες που επικρατούν για να απαντήσει αρνητικά και απείχε από το ΔΣ που πραγματοποιήθηκε. Οι συνθήκες που επικρατούν δεν εμποδίζουν την ΔΑΚΕ και τα μέλη της να συμμετέχουν σε τηλεδιασκέψεις με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και να υποστηρίζουν ένθερμα την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης που προωθεί το υπουργείο.
Οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών Σάμου καταθέσαμε στο ΔΣ πρόταση ανακοίνωσης που καταδεικνύει τις κυβερνητικές, πολιτικές ευθύνες, τον ταξικό χαρακτήρα των τηλεκπαιδεύσεων και το χτύπημα στα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα που επιχειρείται μέσω αυτών. Η πρόταση ανακοίνωσης, μετά από αλλαγές, έγινε δεκτή από όλα τα παρόντα μέλη του ΔΣ.
Επιδιώκοντας έμπρακτα να μην μείνουμε «σιωπηλοί», προτείναμε να κατατεθεί από το ΔΣ η ανακοίνωση αυτή στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και να πραγματοποιηθεί παράσταση διαμαρτυρίας από το ΔΣ που θα κοινοποιούνταν στους συναδέλφους και στα ΜΜΕ. Την πρόταση αυτή την θεωρήσαμε ως μια αναγκαία κίνηση, που δείχνει την άρνηση μας να υποταχτούμε στην «ομοψυχία» (κυβέρνησης και αντιπολίτευσης) στην επίθεση και στην  καταστολή, ως υπόδειξη της ανάγκης τα σωματεία να εκφράζουν αιτήματα και διεκδικήσεις.  Μια κίνηση ενθάρρυνσης των συναδέλφων  και απέναντι στο   πνεύμα των απαγορεύσεων που διαρκώς σκληραίνουν. Η πρόταση αυτή δεν έγινε δεκτή από τις υπόλοιπες παρατάξεις (Δημοκρατική Συσπείρωση, ΠΑΜΕ) επικαλούμενες ότι η κατάθεση αιτήματος στη ΔΙΔΕ είναι ανούσια και ότι αυτό απαγορεύεται στα πλαίσια των μέτρων της καθολικής απαγόρευσης μετακινήσεων.
Καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να μην σιωπήσουμε, να μην παραλύσουμε. Να διεκδικήσουμε μαζί με όλο το λαό τα δικαιώματα μας στη ζωή και στη δουλειά.. Να μην κηρύξουμε παύση αγώνων.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Σάμου που ψηφίστηκε ομόφωνα από όλα τα παρόντα μέλη του ΔΣ.




Να μην πληρώσει και αυτήν την κρίση ο λαός

Την κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού θέλουν με κάθε τρόπο να την επωμιστεί ο λαός. Να φορτωθεί πρώτα την έλλειψη υγειονομικής περίθαλψης και τους θανάτους που θα προκύψουν από αυτή. Να φορτωθεί το οικονομικό κόστος και την επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων. Να φορτωθεί το κόστος της εκπαίδευσης των παιδιών του, το άγχος και τον φόβο που το σύστημα τους δημιουργεί. Να φορτωθεί, τέλος, και όλη την ευθύνη καταπολέμησης της πανδημίας, γιατί όπως μας λένε τα κυρίαρχα ΜΜΕ προέχει η «ατομική ευθύνη» με τις πραγματικές πολιτικές ευθύνες να εξαφανίζονται από το κάδρο.
Η ανάγκη εγκλεισμού του λαού στα σπίτια του προκύπτει πρώτα και κύρια από τη διάλυση του δημόσιου συστήματος υγείας. Τα τελευταία χρόνια νοσοκομεία έκλεισαν, το προσωπικό μειώθηκε χωρίς να γίνονται οι αναγκαίοι διορισμοί, το δημόσιο σύστημα υγείας λοιδορήθηκε στην προσπάθεια στήριξης του ιδιωτικού τομέα, η πρόσβαση του λαού στην υγεία περιορίστηκε. Δεν προκαλεί καμία έκπληξη ότι οι περίπου 600 κλίνες ΜΕΘ δεν επαρκούν κατά την πανδημία όταν σε κανονικές συνθήκες θα χρειαζόταν τουλάχιστον 2000. Ως αποτέλεσμα τα νοσοκομεία είναι πρακτικά κλειστά για το λαό που καλείται να προμηθευτεί μόνος του τα απαραίτητα μέτρα προστασίας που όμως δεν υπάρχουν στην αγορά και έτσι καταλήγουμε να κατηγορούμαστε για «άσκοπο πανικό». Τα χειροκροτήματα στα μπαλκόνια για τους «ήρωες» γιατρούς και νοσηλευτές από την οικονομική ελίτ που δημιούργησε όλη αυτή την κατάσταση είναι πρόκληση. Δεν είναι τυχαίο ότι από τον αριθμό των κρουσμάτων το μεγαλύτερο ποσοστό είναι άνθρωποι που εργάζονται στα νοσοκομεία. Ταυτόχρονα κραυγαλέα είναι και η έλλειψη τεστ ελέγχου (γίνονται μόνο σε αυτούς που νοσούν σοβαρά) με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πλήρης εικόνα για τον αριθμό των κρουσμάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο νοσοκομείο Σάμου από τις τέσσερις κλίνες της ΜΕΘ μόνο οι δύο μπορούν να δεχτούν ασθενείς. Ο λαός χρειάζεται δημόσιο, δωρεάν και επαρκώς στελεχωμένο σύστημα υγείας.
Επιπλέον η κυβέρνηση οφείλει να μεριμνήσει για την προστασία προσφύγων και μεταναστών από την επιδημία. Μέτρα όπως «καθαρισμός με αντισηπτικά στα χερούλια και στα κοντέινερ» ή «να γίνεται μια φορά η διανομή συνολικού φαγητού» ή «ότι απαγορεύεται η συνάθροιση άνω των 10 ατόμων» είναι σκέτη κοροϊδία, αφού χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες ζουν σε σκηνές, σε παραπήγματα, δίχως στοιχειώδη μέσα υγιεινής, δίχως ζεστό νερό.
Στα πλαίσια των μέτρων του περιορισμού της πανδημίας το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε το κλείσιμο των σχολείων για (έως τώρα) 4 ½ εβδομάδες ενώ ως αντιστάθμισμα ξεκίνησε τη διενέργεια τηλεκπαιδεύσεων, αρχικά για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της Γ Λυκείου, αλλά ήδη για τους μαθητές όλων των βαθμίδων και όλα τα μαθήματα. Σχετικά με τις τηλεκπαιδεύσεις:
Ø    Η πρώτη ενέργεια που θα έπρεπε να κάνει το Υπουργείο είναι η μείωση της ύλης όλων των μαθημάτων. Κατά παραδοχή ακόμα και του Υπουργείου, η εξ αποστάσεως διδασκαλία «δεν αποσκοπεί στο να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, ούτε να καλύψει τη διδακτέα ύλη». Και όπως αντιλαμβάνονται όλοι δεν έχει κάτι ουσιαστικό να προσφέρει χωρίς τη δια ζώσης διδασκαλία.
Ø    Η οποιαδήποτε κουβέντα για «αναπλήρωση ύλης» είναι υποκριτική. Είναι αδύνατον να συμπτυχθεί ο χρόνος της διδασκαλίας με τα αντικείμενα διδασκαλίας να έχουν την ίδια έκταση. Οι μαθητές δεν μπορούν να μάθουν σε ένα μήνα αυτά που κανονικά θα μάθαιναν σε δύο.
Ø    Η ματαίωση των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων είναι ο μόνος ουσιαστικός τρόπος να κερδηθεί χρόνος για τη διδασκαλία των μαθημάτων.
Ø    Δεν διαθέτουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση σε υπολογιστή και διαδίκτυο από το σπίτι, ούτε φυσικά και όλοι οι εκπαιδευτικοί. Ο τρόπος που εφαρμόζεται η τηλεκπαίδευση αποκλείει τους οικονομικά ασθενέστερους και εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες.
Ø    Το κόστος απόκτησης του απαραίτητου εξοπλισμού και των τηλεφωνικών συνδέσεων επιβαρύνει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, ως εκ τούτου η παρούσα τηλεκπαίδευση αποτελεί ένα ευθύ χτύπημα στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο.
Ø    Η υποτιθέμενα «εθελοντική» τηλεκπαίδευση μόνο εθελοντική δεν είναι. Οι συνάδελφοι δέχονται ορυμαγδό από e-mail, τηλεφωνήματα αλλά και την καθεστωτική προπαγάνδα από τα εγκάθετα ΜΜΕ περί «τεμπέληδων» εκπαιδευτικών.
Ø    Η τηλεκπαίδευση δεν είναι μια νέα ιδέα. Με αυτή είχαν προσπαθήσει να καλύψουν κενά σε απομακρυσμένα σχολεία και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αποτελέσει προηγούμενο. Η τηλεκπαίδευση στρώνει το δρόμο για πλατφόρμες αξιολόγησης και για εκπαίδευση χωρίς διορισμούς, με «τηλεκαθηγητές» των 2-3 νησιών (κατ’ επέκταση των 2-3 σχολείων).
Ø    Όλο το βάρος της τηλεκπαίδευσης φορτώνεται σε εκπαιδευτικούς και γονείς. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δημιουργήσουν εικονικές τάξεις, να συγγράψουν υλικό διδασκαλίας, να το αναρτήσουν, να υπερπηδήσουν όλα τα εμπόδια των προβληματικών πλατφόρμων, να γίνουν εξπέρ στις νέες τεχνολογίες εν μία νυκτί. Οι γονείς από την άλλη αναλαμβάνουν την επιστασία της εκπαίδευσης των παιδιών στο σπίτι γιατί ποιος μαθητής δημοτικού ή γυμνασίου έχει τον απαραίτητο αυτοέλεγχο να διαχειριστεί όλες αυτές τις πλατφόρμες; Προετοιμάζονται οι «ήρωες» της εκπαίδευσης πέρα από αυτούς της υγείας. Φανταζόμαστε θα αποδοθεί και σε αυτούς χειροκρότημα από τα μπαλκόνια.
Ø    Τα λιβανίσματα στον γίγαντα των τηλεπικοινωνιών που προσφέρει «δωρεάν» την πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης απευθύνονται σε πολύ αφελείς. Στο άρ. 65 της τελευταίας Π.Ν.Π. (20 Μαρτίου) ήδη νομοθετήθηκε η δυνατότητα «συμβάσεων με απευθείας ανάθεση». Θα μας κοστίσει πολύ το «δωρεάν».
Το πρόβλημα της πανδημίας αξιοποιείται από το σύστημα για να εντείνει το χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα όλου του λαού αλλά και το δικαίωμα των νέων στις σπουδές. Η πρόσφατη κλιμάκωση των μέτρων με την απαγόρευση κυκλοφορίας ενισχύει την καταστολή σε μια προσπάθεια να κρυφθεί η γύμνια του δημόσιου συστήματος υγείας, χωρίς αυτό να ενισχύεται ουσιαστικά, ακόμα και τώρα. Οι εκπαιδευτικοί είμαστε κομμάτι αυτής της κοινωνίας που δοκιμάζεται. Θα σταθούμε δίπλα στις μαθήτριες και στους μαθητές μας στις δύσκολες αυτές στιγμές. Θα τους στηρίξουμε μαζί με τους γονείς τους και θα είμαστε σε επαφή μαζί τους για να τους βοηθήσουμε. Το κάναμε παλιότερα, το κάνουμε πάντα και θα γίνει και τώρα. Μόνο με αλληλεγγύη μπορούν οι κοινωνίες να προχωρούν ενάντια σε φυσικούς κινδύνους αλλά και σε αυτούς που τις επιβουλεύονται.
Δεν θα κοροϊδέψουμε όμως τη κοινωνία. Δεν θα παίξουμε το παιχνίδι της «κανονικότητας» της κυβέρνησης που από τη μια η εκπαίδευση έχει σταματήσει αλλά από την άλλη η εκπαίδευση συνεχίζεται. Καμία νομιμοποίηση στη διάλυση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, στην ένταση των κοινωνικών ανισοτήτων.
Ø    Άμεσες μαζικές μόνιμες προσλήψεις στην υγεία.
Ø    Ανοιχτά και δωρεάν τα νοσοκομεία για όλους που έχουν ανάγκη, ανεξάρτητα οικονομικής κατάστασης, χρώματος, εθνικότητας, ασφάλισης.
Ø    Δωρεάν σε όλο το λαό όλο το απαραίτητο υλικό προστασίας – δωρεάν όλες οι απαραίτητες εξετάσεις και θεραπείες.
Ø Όχι στη νομιμοποίηση της λεγόμενης «τηλεκπαίδευσης», όχι στη νομιμοποίηση της αδιοριστίας και του ανταγωνισμού.
Ø  Μείωση της ύλης σε όλες τις βαθμίδες και καμία παράταση της σχολικής χρονιάς – ματαίωση προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων.
Ø   Να σταματήσει η υποκριτική κουβέντα για την υποτιθέμενη «αναπλήρωση ύλης» – καμία αναπλήρωση ύλης δεν μπορεί να γίνει.
Ø  Κανένας εκπαιδευτικός – κανένας μαθητής στα σχολεία όσο διαρκεί η πανδημία.

Διάβασέ το »

Οι μάσκες πέφτουν...

Οι μάσκες πέφτουν. Προσανατολίζονται σε ολοκλήρωση της ύλης μόνο με εξ αποστάσεως μαθήματα!

           Αυτή τη χρονική στιγμή που πρώτα και κύρια απαιτείται οι μαθητές να απαλλαγούν από το άγχος των εξετάσεων και της ύλης, να μείνουν στο σπίτι φροντίζοντας την ασφάλεια και την υγεία τους και των δικών τους η υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή της στο in.gr απαντά για το “κακό σενάριο” :Στην περίπτωση που η πανδημία λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και στη χώρα μας τότε πιθανότατα το υπουργείο Παιδείας να αναγκαστεί να προχωρήσει στην πιο ακραία λύση. Σε αυτή, εκτός από την παράταση του σχολικού έτους και τη μετάθεση των εξετάσεων θα αναζητηθεί πιθανότατα φόρμουλα ακόμη και για ολοκλήρωση της ύλης μόνο με εξ αποστάσεως μαθήματα”.
           Όχι δεν της ξέφυγε. Τα ίδια γράφονται και σε ανακοινώσεις συντονιστών εκπαίδευσης: “...Ανάλογα δε με τις εξελίξεις, να προχωρήσετε στη διδασκαλία της ύλης που έχει απομείνει.
            Δεν είναι απλά εμπαιγμός, υποκρισία, και επιχείρηση κατασκευής μιας “κανονικότητας” -που όχι μόνο δεν υπάρχει αλλά δεν πρόκειται δυστυχώς να προκύψει και το επόμενο χρονικό διάστημα- αλλά ξεπερνά τα όρια της ...“αντικοινωνικής συμπεριφοράς”.
           Αναδεικνύονται επίσης και οι στόχοι της “εξ αποστάσεως διδασκαλίας”. Δεν είναι για να "διατηρηθεί η επαφή" (όπως αθώα και ψυχόπονα δηλωνόταν από το Υπουργείο) αλλά για να "λειτουργούν" τα κλειστά σχολεία! Ποιο καθολικό δικαίωμα στις σπουδές, παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών για λίγους.
           Όσοι κριτικά και εποικοδομητικά στέκονται απέναντι στην “εξ αποστάσεως”- πολλοί μάλιστα με “ταξικά” μανιφέστα υποταγής στα κυβερνητικά σχέδια – τι λένε; Τι λένε και κύρια τι θα κάνουν οι ομοσπονδίες και τα σωματεία.  Θα εξακολουθούν να νομιμοποιούν την κυβερνητική επίθεση, την ψεύτικη δυνατότητα μιας εκπαίδευσης χωρίς εκπαιδευτικούς;

           Γίνεται φανερό πια ότι η μόνη γραμμή που απαντάει με τον καλύτερο τρόπο στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, χωρίς να ρίχνουμε νερό στο μύλο των αντιδραστικών σχεδίων του συστήματος και της κυβέρνησης είναι η κατεύθυνση που έχουν βάλει από την αρχή οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών:
Οι εκπαιδευτικοί είμαστε σε επαφή, είμαστε δίπλα στους μαθητές και στις οικογένειές τους αλλά όχι κάτω από την αιγίδα του υπουργείου και των πλατφορμών που φτιάχνει για να νομιμοποιήσει τις αυριανές τράπεζες θεμάτων, για να προετοιμάσει το έδαφος μιας εκτεταμένης εκπαιδευτικής διαδικασίας χωρίς εκπαιδευτικούς, για να φτιάξει μια ακόμα πιο σκληρή ταξική πραγματικότητα φραγμών.
          
- Μείωση της ύλης σε όλες τις βαθμίδες και καμία παράταση της σχολικής χρονιάς – ματαίωση προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων. Τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί διδαγμένο εξ αποστάσεως.
- Να σταματήσει η υποκριτική κουβέντα για την υποτιθέμενη «αναπλήρωση ύλης» - καμία αναπλήρωση ύλης δεν μπορεί να γίνει.
- Όχι στη νομιμοποίηση της λεγόμενης «τηλε-εκπαίδευσης», όχι στη νομιμοποίηση της αδιοριστίας και του ανταγωνισμού.

Διάβασέ το »