BANNER

ολοι μια γροθια
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,
ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ!
ΔΕΙΤΕ!

ΑΚΕ: ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της ΕΛΜΕ Σάμου στις 9/2/2023

 


ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΣΑΜΟΥ Πέμπτη 9/2, 6μμ ΕΠΑΛ Σάμου

ΑΚΕ: ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της ΕΛΜΕ Σάμου στις 9/2/2023 

(*)Την παρακάτω πρόταση/κατεύθυνση στηρίζουν οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών στις Γενικές Συνελεύσεις

Η Γενική Συνέλευση εκτιμά ότι πίσω από τις κάλπικες διακηρύξεις περί «στήριξης και αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», η κυβέρνηση επιχειρεί να κρύψει τις πραγματικές της επιδιώξεις με την εφαρμογή της αξιολόγησης.

·       Στοχεύει στον εξοβελισμό από τα σχολεία, της ελευθερίας σκέψης και δράσης, στην επικράτηση μέσα στον κλάδο κλίματος τρομοκρατίας, στον έλεγχο και στην πειθάρχηση των καθηγητών.

·       Στοχεύει στην αντικατάσταση της αλληλεγγύης και της συνεργασίας από τον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.

·       Στοχεύει στην ανατροπή των σταθερών εργασιακών σχέσεων, της μονιμότητας, στη σύνδεση της αξιολόγησης με το μισθό ή και με την απόλυση.

·       Στοχεύει στο να επιρριφθεί η ευθύνη, για όλα τα προβλήματα που το ίδιο το σύστημα και οι κυβερνήσεις του δημιουργούν, στους εκπαιδευτικούς, επιδιώκοντας να τους μετατρέψουν σε πειθήνια όργανα, για να υλοποιηθούν όλοι οι ταξικοί σχεδιασμοί της κυβέρνησης.

·       Στοχεύει στην μετακύλιση της ευθύνης για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων ή στις πλάτες των γονιών (στα ΑΕΙ, η χρηματοδότησή τους κατά 80% καθορίζεται από την αξιολόγησή τους) ή στη λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου με ιδιωτικοοικονομικα κριτήρια.

Τα περί «βελτιωτικής και μη τιμωρητικής αξιολόγησης» καταρρίπτονται από τη μη μονιμοποίηση των νεοδιορίστων συναδέλφων. Ίδια είναι και η αντιμετώπιση των αναπληρωτών, που καλούνται σε διαγωνισμό (ΑΣΕΠ) για να βρουν δουλειά. Αποδεικνύεται ότι οι τίτλοι σπουδών, τα σεμινάρια και όλα τα ακριβοπληρωμένα προσόντα των νεοδιόριστων αποτελούν μόνο «μια γραμμή στο βιογραφικό τους» κι όχι επαρκή συνθήκη για να κρατήσουν τη δουλειά τους. Πρέπει να υποστούν και την ατομική αξιολόγηση.

Πρέπει να είναι σαφές ότι δεν βάλλονται μόνο οι νεοδιόριστοι, ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΛΟΣ Ο ΚΛΑΔΟΣ, Η ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΛΩΝ! Η εφαρμογή της αξιολόγησης ξεκινά από αυτό το τμήμα εκπαιδευτικών, επειδή μπορεί να εκβιαστεί πιο ανοιχτά! Έτσι θα ανοίξει διάπλατα το παράθυρο για την ΑΜΕΣΗ εφαρμογή της σε όλον τον κλάδο. Αν για τους νεοδιόριστους από την αξιολόγησή τους εξαρτάται η μονιμοποίησή τους, μπορούμε να φανταστούμε ότι αντίστοιχη σύνδεση της αξιολόγησης με τις εργασιακές σχέσεις θα υπάρχει και για τους μόνιμους και με τις αντίστοιχες ποινές.

Άρα τον αγώνα ούτε μπορεί ούτε πρέπει να την δώσει το κομμάτι των νεοδιόριστων μόνο του, αλλά ΟΛΟΣ ο ΚΛΑΔΟΣ!

Επίσης σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να υπάρξει τεμαχισμός-σαλαμοποίηση του αγώνα ανάλογα με τις περιοχές που ξεκινά η ατομική αξιολόγηση με την τοποθέτηση των σχολικών συμβούλων. Ενιαία και συνολικά πρέπει να δοθεί η μάχη.

Όλα τα παραπάνω ορίζουν και καθορίζουν και την κατεύθυνση του αγώνα και τις μορφές πάλης που πρέπει να αναπτυχθούν.

Βασική κατεύθυνση είναι η συγκρότηση κεντρικής μάχης όλου του κλάδου με στόχο:

 την ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΌΛΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 -ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΉ ΤΟΥ ν.4823/21

- ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΜΑΣ.

-ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ

 

Αυτός ο συνολικός αγώνας

·       Σημαίνει ΑΠΕΡΓΙΑ. Κλείσιμο όλων των σχολείων της χώρας. Γιατί έτσι έχουν κατακτήσει διαχρονικά οι εργαζόμενοι τα δίκια τους. Γιατί οι ΑΠΕΡΓΙΕΣ ήταν αυτές που απέτρεψαν για 41 χρόνια την εφαρμογή της αξιολόγησης. Γιατί οι ΑΠΕΡΓΙΕΣ ήταν αυτές που έφεραν αύξηση μισθών μας. Οι συνάδελφοί μας στη Βρετανία, στην Πορτογαλία έχουν κινήσει. Τον ίδιο απεργιακό δρόμο πρέπει να βαδίσουμε και εμείς.

·       Σημαίνει Διαδηλώσεις-μαζικά συλλαλητήρια δηλαδή οργανωμένη φωνή αντίστασης και διεκδίκησης

και φυσικά

·       Σημαίνει Μαζικές Γενικές Συνελεύσεις για να μπορέσει να συμμετέχει ενεργά ο κλάδος στον αγώνα, για να σπάσει η λογική της ανάθεσης.

 

Προτείνουμε την κήρυξη ΑΠΕΡΓΙΑΣ άμεσα 15/2, διαδηλώσεις σε όλες τις πόλεις και νέο γύρο Γενικών Συνελεύσεων για εκτίμηση και απόφαση επόμενων αγωνιστικών βημάτων και νέα συνέλευση προέδρων 18/2.

Συγκρότηση ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ για παρεμβάσεις στα σχολεία, προετοιμασία και περιφρούρηση της απεργίας.

Συγκρότηση ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ για την οικονομική στήριξη του αγώνα.

 

Για να υπηρετήσουμε αυτό τον αγώνα αποφασίζουμε παράλληλα:

α)Στάσεις εργασίας. Στάσεις εργασίας που όμως δεν θα αφορούν μόνο τους νεοδιόριστους αλλά όλα τα μέλη της ΕΛΜΕ που θα παρεμβαίνουν οργανωμένα με τη μαζική τους παρουσία, για την συλλογική αποτροπή της όποιας απόπειρας αξιολογητή/επιθεωρητή να ξεκινήσει την διαδικασία .

β) ΑΠΕΡΓΙΑ_ΑΠΟΧΗ τόσο από την ατομική αξιολόγηση όσο και από την αυτοαξιολόγηση, τους μέντορες συντονιστές κλπ.

 

Απευθυνόμαστε για στήριξη στους γονείς και τους μαθητές μας! Τους ενημερώνουμε για τους πραγματικούς στόχους της αξιολόγησης. Για την ΕΒΕ, την τράπεζα θεμάτων και την PISA που τα αποτελέσματά τους, οι επιδόσεις των μαθητών θα αποτελούν ένα ακόμη αξιολογικό ντοκουμέντο. Στοχεύουμε να διαδηλώσουμε από κοινού για τα κοινά αιτήματά μας. Την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Οι αγώνες δεν είναι νόμιμοι ή παράνομοι - είναι ΔΙΚΑΙΟΙ και ΑΝΑΓΚΑΙΟΙ. Ακόμα κι αν μας βγάλουν παράνομο τον αγώνα μας, η μαζικότητά μας εγγυάται την συνέχειά του!

Συντονιζόμαστε με κάθε ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ για την ανάπτυξη κοινών αγωνιστικών δράσεων. Στάσεις εργασίας /κινητοποιήσεις με παραστάσεις διαμαρτυρίας και καταλήψεις Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, κοινά συλλαλητήρια.



Διάβασέ το »

ΑΚΕ: Σύγχυση για τον χαρακτήρα της μάχης που πρέπει να δοθεί χαρακτηρίζει την πρόταση της ΟΛΜΕ!

 


Σημεία Πάνω στην Εισήγηση ΟΛΜΕ: Σύγχυση για τον χαρακτήρα της μάχης που πρέπει να δοθεί χαρακτηρίζει την πρόταση της ΟΛΜΕ

             Ενώ ο κλάδος βρίσκεται μπροστά σε μια ολομέτωπη επίθεση όπου έχει γίνει πέρα για πέρα φανερό ότι πρέπει να δοθεί μια ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΜΑΧΗ για να ανατραπεί όλο το αντιδραστικό πλαίσιο της αξιολόγησης, η εισήγηση της ΟΛΜΕ (αλλά και αντίστοιχα η απόφαση της ΔΟΕ) προσπαθούν με κάθε τρόπο να το αποφύγουν.

Ενδεικτικά πάνω στο πρόγραμμα δράσης:

·       Υποτιμάται ανοικτά η απεργία και πολύ περισσότερο η απεργιακή προοπτική σαν το βασικό κορμό του αγώνα για την ανατροπή της αξιολόγησης.

·       Θεωρεί (ουσιαστικά) ότι η μάχη πρέπει να δοθεί κυρίως από τους νεοδιόριστους (και οι υπόλοιποι «δε θα τους αφήσουμε μόνους»). Οι στάσεις εργασίας δεν γίνονται για να συνοδευτούν από μαζικές-παρεμβάσεις-διαδηλώσεις κτλ όπως θα επιβαλλόταν σε μια εξώστρεφη κεντρική μάχη αλλά «για να καλυφθούν οι συνάδελφοι».

·       Τα συλλαλητήρια, η απεργία είναι υποτιμημένα ανάμεσα σε «δράσεις» όπως δικαστικές προσφυγές, συνεντεύξεις σε ΜΜΕ, εκδηλώσεις κτλ.

·       Το κάλεσμα σε Νέες Γενικές Συνελεύσεις «ανάλογα με τις εξελίξεις» είναι ενδεικτικό της  -μη-διάθεσης/δέσμευσης για συνέχεια.

·       Η αναφορά στις δικαστικές προσφυγές ανοίγει το παράθυρο σε τερματισμό και αυτής της απεργίας-αποχής όταν αυτή κριθεί παράνομη (άλλωστε είναι κάτι που θεωρούμε ότι εύχονται ΔΑΚΕ-ΠΕΚ-ΣΥΝΕΚ, για να ξεμπλέξουν).

Το παραπάνω πρόγραμμα συνοδεύεται από ένα πλαίσιο σύγχυσης σε σχέση με τα πολιτικά επίδικα που έχουν στον κλάδο μπροστά στον αγώνα. Αναπαράγει τη φοβία ότι γενικά «η κοινωνία είναι ενάντια μας», νιώθοντας παράλληλα την ανάγκη να επισημάνει ότι οι εκπαιδευτικοί κάνουμε τη δική μας(;) αυτοαξιολόγηση: «Κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων/ουσών ανταλλάσσουμε σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη».

Πετάει ανάμεσα σε άλλα και την αποπροσανατολιστική και επικίνδυνη πρόταση για ΣΣΕ, την στιγμή που ο κλάδος πρέπει να συζητήσει πώς θα οργανώσει την μάχη που έχει μπροστά του.

Φυσικά το πιο επικίνδυνο αποτελεί το αίτημα για «καθολική, εισαγωγική, περιοδική και ετήσια επιμόρφωση». Σε μια περίοδο όπου το συστημικό αφήγημα στηρίζεται πάνω στη θεώρηση ότι «εκπαιδευτικοί είστε ανεπαρκείς για αυτό πρέπει να αξιολογηθείτε», το «αίτημα» για επιμόρφωση αναπαράγει τη θεώρηση αυτή και μπάζει την αξιολόγηση από το παράθυρο.

Συνολικά οι ομοσπονδίες εισηγούνται μια πρόταση που δεν προσπαθεί να συγκροτήσει συνολικά τον αγώνα για την ανατροπή της αξιολόγησης. Φυσικά η έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί στη βάση του κλάδου τους πιέζει να πάρουν κάποιες αποφάσεις ( πχ απεργία).

Το κρίσιμο όμως για μας παραμένει: η συγκρότηση ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΧΗΣ με ΣΤΟΧΟ την ΑΝΑΤΡΟΠΗ της αξιολόγησης, την άμεση και χωρίς όρους μονιμοποίηση των νεοδιόριστων αλλά και για πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς! Με Μαζικές Γενικές Συνελεύσεις – Απεργία – Διαδηλώσεις – Επιτροπές Αγώνα και Απεργιακά Ταμεία – Συντονισμό Πρωτοβάθμιων Σωματείων.

Η οργάνωση κεντρικής μάχης με απεργίες και διαδηλώσεις είναι δύσκολη, αλλά είναι ο μόνος πραγματικός δρόμος. Είναι ο δρόμος που αυτή τη στιγμή δείχνουν δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς στην Πορτογαλία, πάνω από ένα εκατομμύριο εργαζόμενοι στη Γαλλία, χιλιάδες νοσηλευτές στη Βρετανία.

Για αυτούς τους λόγους οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών καταψηφίζουν την εισήγηση της ΟΛΜΕ στις Γενικές  Συνελεύσεις και καταθέτουν τη δική τους πρόταση.



Διάβασέ το »