Μέντορες,
ενδοσχολικοί συντονιστές, εκπαιδευτικοί όμιλοι, ηλεκτρονικοί φάκελοι
Διασπορά νέων παραλλαγών της αξιολόγησης
φέρνει αύξηση διαχωρισμών,
ανταγωνισμών και κατηγοριοποιήσεων των εκπαιδευτικών
ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΓΩΝΑ
ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ
όλου του θεσμικού πλαισίου της αυτοαξιολόγηση-αξιολόγησης.
ΟΛΟΙ ΣΤΗ γενικη
συνελευση ΤΕΤΑΡΤΗ 21/9 6μμ στο γυμνασιο
καρλοβασου
“Η
ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει κανονικά τον Σεπτέμβριο”. Η δήλωση της Κεραμέως
συνοδεύτηκε με τη διευκρίνηση ότι ελλείψει των αξιολογητών (νέοι
Σύμβουλοι-Επόπτες-Διευθυντές) θα προχωρήσει “η ηλεκτρονική πλατφόρμα και οι
υπόλοιπες προκαταρκτικές διαδικασίες”. Μέντορες,
ενδοσχολικοί συντονιστές, εκπαιδευτικοί όμιλοι, ηλεκτρονικοί φάκελοι, αποτελούν
τις νέες πλευρές της αξιολόγησης που φέρνει το ΥΠΑΙΘ στην αρχή της σχολικής
χρονιάς.
Με τους θεσμούς αυτούς διευρύνεται
το επιτελείο της ολοκληρωτικής επιτήρησης εφαρμογής της αξιολόγησης με στελέχη εντός
της σχολικής μονάδας. Οι ενδοσχολικοί συντονιστές (ανά τάξη και ανά
γνωστικό αντικείμενο) και οι μέντορες (που θα αναλαμβάνουν την καθοδήγηση των
νέων συναδέλφων), επεκτείνουν
την ιεραρχική πυραμίδα μέσα στο σύλλογο διδασκόντων, προσθέτοντας από τη μια
νέες κατηγοριοποιήσεις και ανταγωνισμούς ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς της
σχολικής μονάδας και από την άλλη νέους -εσωτερικούς-κρίκους στην ελεγκτική
αλυσίδα της αξιολόγησης. Παρακολουθούν και εποπτεύουν τον προγραμματισμό της
διδακτέας ύλης και την αξιολόγηση των μαθητών, οργανώνουν συναντήσεις (τουλάχιστον
μία κάθε μήνα), συντάσσουν εκθέσεις, προτείνουν και υλοποιούν δράσεις και
επιμορφώσεις, οργανώνουν παρακολουθήσεις της διδασκαλίας των εκπαιδευτικών μέσα
στην τάξη.
Η “αμοιβή” τους
όπως και των υπεύθυνων λειτουργίας των εκπαιδευτικών ομίλων(απογευματινές
δραστηριότητες) είναι ...μόρια. Θα αμείβονται με
θετική εκτίμηση “κατά την ατομική αξιολόγησή τους, καθώς και κατά την
επιλογή τους ως στελεχών εκπαίδευσης”. Μ΄ άλλα λόγια εκτός
των διαχωρισμών ανοίγουν και άλλες “κερκόπορτες” άλωσης του ωραρίου και των
αμοιβών.
Αυτό το εσωτερικό δίκτυο
καθοδήγησης, ελέγχου και υλοποίησης της αξιολόγησης και συνολικά της
κυβερνητικής πολιτικής ορίζεται με απόφαση του διευθυντή της σχολικής μονάδας. Μια ακόμη
διαπίστωση των υπερεξουσιών που έχουν αποκτήσει οι διευθυντές, αποκτώντας την
τελική αρμοδιότητα σε όλες τις πτυχές της σχολικής ζωής.
Στα παραπάνω
προστίθεται από φέτος και ο ηλεκτρονικός φάκελος για κάθε εκπαιδευτικό όπου
θα ανεβάζει τα προσόντα του, θα καταγράφει την αυτοαξιολόγηση του και κάθε “τεκμήριο” που αφορά την εκπαιδευτική
και διδακτική διαδικασία.
Συνέπεια των προηγούμενων η διαμόρφωση ενός πλαισίου και
κλίματος λειτουργίας στα σχολεία που πλεονάζουν οι εξαρτήσεις, οι ανταγωνισμοί
και οι ομαδοποιήσεις ενώ απουσιάζουν η συναδελφικότητα και η αλληλεγγύη.
Πραγματικά “ενδυναμώνουν” ο ασφυκτικός έλεγχος, ο φόβος, η τρομοκρατία, η
υποταγή.
Δίπλα στα παραπάνω
έρχεται να προστεθεί και η φετινή εφαρμογή της (αυτο)αξιολόγησης της σχολικής
μονάδας. Πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι το ΥΠΑΙΘ θα επιχειρήσει να επιβάλλει
την “κανονική” υλοποίησή της.
Από τη μεριά μας θεωρούμε ότι
παραμένει ισχυρή η αντίθεση του κλάδου στην αξιολόγηση. Είναι ο υπονομευτικός
ρόλος των συνδικαλιστικών ηγεσιών σε ΟΛΜΕ/ΔΟΕ (ξεπούλημα-αδράνεια-σιωπή-αποδοχή
της αξιολόγησης με απόφαση στο συνέδριο της ΟΛΜΕ) που εμποδίζει να βρει
αγωνιστική διέξοδο η απροθυμία συμμετοχής στην αξιολόγηση. Καθόλου τυχαία και η
αφωνία τους για όλες τις τελευταίες εξελίξεις. Σε αυτή τη γραμμή κινείται και η
πλειοψηφία του ΔΣ της ΕΛΜΕ Σάμου
·
Καλούμε
τους συναδέλφους να μην αποδεχθούν καμιά θέση μέντορα -συντονιστή -υπεύθυνου
ομίλων. Δεν ανεβάζουμε τίποτα στον ηλεκτρονικό φάκελο.
·
Να
οργανώσουμε την αντίσταση μας σε όλες τις πλευρές και μορφές των διαδικασιών
της αξιολόγησης.
·
Με
μαζικές γενικές συνελεύσεις σε ΕΛΜΕ/ΣΕΠΕ διαδηλώσεις και απεργίες να παλέψουμε
για την ανατροπή όλου του θεσμικού πλαισίου της αυτοαξιολόγηση-αξιολόγησης.