BANNER

ολοι μια γροθια
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,
ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ!
ΔΕΙΤΕ!

ΑΚΕ: Ενημέρωση για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Σάμου της 11ης Απριλίου 2020

(ή  Η ανατροπή μιας απόφασης από τους ψεύτικους φίλους του κινήματος)
Στις 11/04/2020 διεξήχθη Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Σάμου μέσω τηλεδιάσκεψης. Επιδιώξαμε έμπρακτα η συνεδρίαση να είναι ανοιχτή στους συναδέλφους, όπως είναι κάθε συνεδρίαση του ΔΣ, κοινοποιώντας τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο για τη συμμετοχή στη συνεδρίαση. Τη συνεδρίαση παρακολούθησαν συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και συμμετείχαν όλα τα μέλη του ΔΣ σε αντίθεση με την προηγούμενη φορά που απείχε η ΔΑΚΕ λόγω του ότι είχε γίνει επίσης εξ αποστάσεως. Η υπαναχώρηση από τη θέση αυτή σχετίζεται με την πίεση που ασκείται από συναδέλφους για λειτουργία του σωματείου αλλά και με τη δική μας επιμονή.
Είχε προηγηθεί, από την 7η Απριλίου, πρότασή μας για έκδοση ανακοίνωσης που θα καταγγέλλει την διενέργεια επιμορφωτικών συναντήσεων σε ημέρες αργίας και την καταπάτηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων (μπορείτε να τη δείτε παρακάτω). Στην πρόταση αυτή η Αγωνιστική Συσπείρωση (ΠΑΜΕ) ζήτησε να προστεθεί παράγραφος για τις ελλείψεις εξοπλισμού και την ανάγκη συνέχισης της επαφής εκπαιδευτικού-μαθητή, θέση δηλαδή αποδοχής της τηλεκπαίδευσης και αιτήματος να γίνει «σωστά». Η Δημοκρατικής Συσπείρωση (ΔΗΣΥ) αντιπρότεινε άλλο κείμενο που ήταν γενικό για την τηλεκπαίδευση χωρίς ωστόσο να παίρνει θέση περί αυτής και κυρίως να προτείνει καθαρά τι καλούνται να κάνουν οι συνάδελφοι. Η ΔΑΚΕ συμφώνησε με τη ΔΗΣΥ με μια ένσταση του ενός μέλους της για κάποιο σημείο της πρότασης της ΔΗΣΥ. Η επίμαχη επιμορφωτική συνάντηση τελικά ακυρώθηκε αλλά το ζήτημα της προάσπισης των εργασιακών μας δικαιωμάτων έμεινε μετέωρο και συνεχίζει βαλλόμενο και κατά τις διακοπές του Πάσχα.
Στο ΔΣ καταθέσαμε, από το πρωί της ημέρας της συνεδρίασης, ολοκληρωμένο σχέδιο απόφασης για την τηλεκπαίδευση το οποίο και επισυνάπτουμε. Σχέδιο που καταδείκνυε τους σκοπούς του υπουργείου, την ένταξη της τηλεκπαίδευσης στις γενικότερες πολιτικές στοχεύσεις του, τις κύριες επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης για μαθητές και εκπαιδευτικούς, την προαιρετικότητά της και πρότεινε την αποχή των συναδέλφων από αυτήν και τη δημιουργία ηλεκτρονικού αποθετηρίου δημιουργικής απασχόλησης των μαθητών μας, ως έμπρακτη στήριξη αυτών και των οικογενειών τους.
Στη συνεδρίαση, ΔΗΣΥ, ΠΑΜΕ και ένα από δύο μέλη της ΔΑΚΕ αναγνώρισαν διάφορες αρνητικές πτυχές της τηλεκπαίδευσης. Από τον κοινωνικό αποκλεισμό και την όξυνση των αντιθέσεων, την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων και τον αξιολογικό χαρακτήρα της μέχρι τις τεχνικές δυσκολίες, την έλλειψη εξοπλισμού, την εμπλοκή ιδιωτών, τα επικοινωνιακά παιχνίδια της κυβέρνησης, τη μη συμμετοχή των μαθητών ή την υπερβολή που δημιουργείται με τον τεράστιο όγκο εργασιών για τους μαθητές και τη δυσκολία στις οικογένειες με παιδιά να μοιράσουν τον χρόνο χρήσης των υπολογιστών τους.
Η ΔΗΣΥ αρνήθηκε ωστόσο να καλέσουμε τους συναδέλφους να μην συμμετέχουν με το πρόσχημα ότι ήδη συμμετέχουν πολλοί και δεν πρόκειται να μας ακολουθήσουν! Το ότι οι συνάδελφοι συμμετέχουν όχι γιατί το θέλουν αλλά γιατί βρίσκονται κάτω από έναν καταιγισμό καθημερινών πιέσεων και εκβιασμών η ΔΗΣΥ απλώς τελικά το …προσπέρασε. Όπως προσπέρασε ότι σε όλους τους συναδέλφους είτε συμμετέχουν είτε όχι είναι κοινός τόπος ότι η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση»  είναι μια επιχείρηση που στρέφεται ενάντια στα δικαιώματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Με βάση όλα αυτά η ΔΗΣΥ επέλεξε σε αυτή τη συγκυρία να ψηφίσει απόφαση μαζί με την κυβερνητική  ΔΑΚΕ, μια απόφαση που δεν λέει κουβέντα για το που στοχεύει η λυσσασμένη κυβερνητική επιχείρηση που ονομάζεται «εξ αποστάσεως εκπαίδευση». Ακόμα χειρότερα τα αγωνιστικά ανακλαστικά(;) της ΔΗΣΥ δεν μπόρεσαν να ενεργοποιηθούν ούτε από το γεγονός ότι η κοινή της απόφαση με τη ΔΑΚΕ για αυτό το σοβαρό ζήτημα, έγινε λίγο μετά την ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ που καταθέτει πολυνομοσχέδιο οδοστρωτήρα ενάντια στο δικαίωμα των μαθητών στο σχολείο και στις σπουδές! Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση δίνει τις πιο κυνικές αποδείξεις για το τι πραγματικά επιδιώκει ενάντια στους μαθητές.
Έχοντας αυτή τη στήριξη από τη ΔΗΣΥ, η ΔΑΚΕ είχε όλη την άνεση να υμνήσει την «όλο και καλύτερη» πολιτική του Υπουργείου για τους μαθητές με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Και κυρίως να ψηφίσει και να πάρει από το Δ.Σ. μια απόφαση  που στρέφεται ενάντια στα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών. Μια απόφαση που «συμβουλεύει» πως θα εφαρμοστεί «σωστά» η αντιδραστική κυβερνητική πολιτική αντί να δίνει στήριξη και έκφραση στη δίκαιη δυσαρέσκεια και οργή των συναδέλφων που έχουν εκβιαστεί και εγκλωβιστεί μέσα στην επιχείρηση αυτή.
Αλλά αυτό το ξεσάλωμα της κυβερνητικής ΔΑΚΕ βρήκε πλήρη στήριξη και από το ΠΑΜΕ. Το οποίο και με τις κεντρικές του ανακοινώσεις αλλά βέβαια και τοπικά έχει βγει «κυβερνητικότερο της κυβέρνησης» υπέρ της «εξ αποστάσεως  εκπαίδευσης».  Οι …σφοδρές κριτικές του για τις «υλικοτεχνικές ελλείψεις» της, αποτελούν έναν φαιδρό αντιπερισπασμό με τον οποίο προσπαθεί να κρύψει τη στήριξη του στην κυβερνητική πολιτική. Όπως προσπάθεια να κρυφτεί πίσω από το δάχτυλο του είναι και η στάση του εκπροσώπου του στο ΔΣ της ΕΛΜΕ. Τοποθετείται ρητά υπέρ της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» και προτείνει στους συναδέλφους να την χρησιμοποιήσουν μέσα από τις υπάρχουσες πλατφόρμες, αλλά –το πολυγραφότατο ΠΑΜΕ- δεν φέρνει δικιά του γραπτή πρόταση απόφασης ! Και στο αποκορύφωμα του πιο φτηνού τακτικισμού και της προσπάθειας να κρυφτεί από τις ευθύνες του δεν ψηφίζει μαζί με ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ την ίδια στιγμή που δεν έχει καμιά ουσιαστική διαφωνία με την απόφαση!
Με όλα αυτά ΔΗΣΥ και ΠΑΜΕ ανέτρεψαν την προηγούμενη απόφαση –που και με τις δικές τους ψήφους- είχε πάρει το ΔΣ της ΕΛΜΕ για το ίδιο ζήτημα. Στις μέρες που μεσολάβησαν από την προηγούμενη απόφαση το Υπουργείο και ολόκληρος ο διοικητικός μηχανισμός επιβεβαίωσαν με τους εκβιασμούς τους και τις απειλές τους τις πραγματικές επιδιώξεις αυτής της επιχείρησης. Επιβεβαίωσαν την ορθότητα της απόφασης που είχε παρθεί! Επιβεβαίωσαν την ανάγκη η απόφαση αυτή να , να συγκεκριμενοποιηθεί  και να στηριχθεί  ακόμα περισσότερο.
Η προσαρμογή, τα δήθεν επιχειρήματα και οι φτηνοί τακτικισμοί των  ΔΗΣΥ και ΠΑΜΕ που γίνονται στο όνομα των «επιθυμιών» των συναδέλφων και των συμφερόντων των μαθητών, δεν μπορούν να διασώσουν ούτε τα προσχήματα για τις δυνάμεις αυτές.
Εμείς ως Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών επιμένουμε στην κατεύθυνση μη στήριξης της επιχείρησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μένοντας δίπλα και μαζί στους πολλούς συναδέλφους και τα σωματεία που πανελλαδικά κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση.
Η κυβερνητική απόφαση να κατατεθεί εν μέσω πανδημίας το πολυνομοσχέδιο –οδοστρωτήρας στην Εκπαίδευση βεβαιώνει με τον πιο σκληρό τρόπο ότι δεν μας «σώζουν» τα κόλπα και οι προσαρμογές. Αντίθετα αυτή η πολιτική δίνει έδαφος και αέρα στην αντιδραστική επίθεση.
Μένουμε απέναντι σε αυτήν την πολιτική! Οφείλουμε στους μαθητές μας , στο λαό και στα δικαιώματα μας, να ετοιμάζουμε και να αναζητούμε όρους για να την αντιπαλέψουμε μαζικά!  

Σάμος  12-04-2020

(*)Δείτε  την πρόταση των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών σε προηγούμενη ανάρτηση

Διάβασέ το »

ΑΚΕ: Το σχέδιο απόφασης για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Σάμου της 11ης Απριλίου 2020


Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών
Σχέδιο απόφασης για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Σάμου της 11ης Απριλίου 2020
Επιμένουμε να διεκδικούμε
Ενάντια στις πολιτικές που μας στερούν δικαιώματα
Με αλληλεγγύη για τους μαθητές μας και τους γονείς τους
Είναι εντυπωσιακή η θέρμη με την οποία το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να προωθήσει και με έμμεσο τρόπο να επιβάλει την τηλεκπαίδευση. Αυτή η ζέση που επιδεικνύει δεν είναι επειδή αποφάσισε να ανατρέψει όλη την πολιτική του και να νοιαστεί για τα παιδιά του λαού, αλλά επειδή η τηλεκπαίδευση εξυπηρετεί τους μακροπρόθεσμους στόχους του. Το ίδιο σύστημα που ετοιμαζόταν να πετάξει έξω από τα σχολεία χιλιάδες μαθητές, που ετοίμαζε διπλές-τριπλές πανελλαδικές και τράπεζες θεμάτων, που εφάρμοζε τη χρόνια αδιοριστία και την επέκταση και εμπέδωση της ελαστικής εργασίας, που επέβαλε προσοντολόγιο και ανθρωποφαγία και άφηνε τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, που αύξανε το ωράριο, που έκοβε τμήματα, που κήρυττε την ανάγκη της αξιολόγησης (εσωτερικής, εξωτερικής, του εκπαιδευτικού έργου, ατομικής κ.ά.) ως το «οξυγόνο» της εκπαίδευσης, είναι ακόμα σε ισχύ. Και η υγειονομική κρίση είναι για αυτό και τις κυβερνήσεις του μια λαμπρή ευκαιρία, όπως κάθε κρίση που το ίδιο του γεννά.
Είναι ευκαιρία για να αφαιρέσει δικαιώματα, τόσο στα εργασιακά (με διευκολύνσεις απολύσεων, ευέλικτο ωράριο, μειώσεις στους μισθούς) όσο και σε επίπεδο δημοκρατικών δικαιωμάτων (έξη στις απαγορεύσεις, περιορισμός πολιτικής και συνδικαλιστικής δράσης,ποινικοποίηση συγκεντρώσεων). Παράλληλα, η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης στρέφεται ενάντια σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Η τηλεκπαίδευση, όπως και η τηλεργασία, αποτελούν εργαλεία για μείωση του μισθολογικού κόστους και μεταφορά των εξόδων της εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ενώ ταυτόχρονα ελαστικοποιεί (ή και εξαφανίζει) τα ωράρια εργασίας. Δεν είναι καινούρια η ιδέα να χρησιμοποιηθεί για να «αντισταθμίσει» συγχωνεύσεις σχολείων-τμημάτων ή την έλλειψη καθηγητών. Οι αναφορές του Υπουργείου στην «αυτονομία» της σχολικής μονάδας και η ευελιξία στο να αποφασίζει κάθε σχολείο-εκπαιδευτικός τι και πόση τηλεκπαίδευση θα επιλέξει στρώνουν τον δρόμο σε κατηγοριοποιήσεις σχολείων-εκπαιδευτικών. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε αυτό που σε κάθε ευκαιρία τονίζουν τα στελέχη του Υπουργείου: η τηλεκπαίδευση ήρθε για να αφήσει παρακαταθήκες. Η συμμετοχή στις πλατφόρμες του Υπουργείου με ασκήσεις-φυλλάδια-υλικό να βρίσκονται διαθέσιμα σε όλη την διοικητική ιεραρχία (όταν παλαιότερα οι εκπαιδευτικοί αγωνιζόμασταν να μην έχει πρόσβαση ο σύμβουλος στη δουλειά μας στην τάξη) δημιουργεί κακό προηγούμενο και για μαθητές (βλέπε τράπεζες θεμάτων) και για εκπαιδευτικούς (βλέπε αξιολόγηση).
Το Υπουργείο προσπαθεί να επιβάλει την τηλεκπαίδευση μέσω «δημιουργικής ασάφειας», καρότου και μαστίγιου. Το καρότο είναι η φιλοτιμία των εκπαιδευτικών που θέλουν να στηρίξουν τους μαθητές τους στις δύσκολες αυτές στιγμές. Το μαστίγιο είναι οι πιέσεις από όλο τον διοικητικό μηχανισμό (Διευθυντές, Συντονιστές κ.ά.) και από τα κυρίαρχα ΜΜΕ με τη γνωστή μαύρη προπαγάνδα τους. Το αποτέλεσμα είναι οι μαθητές να «πυροβολούνται» με πληθώρα ασκήσεων και πολλές ώρες τηλεκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί να αγχώνονται να βγάλουν την ύλη (που το Υπουργείο δεν μείωνε), μαθητές να διακατέχονται από φόβο και να ασκούνται πιέσεις για επίπτωση στη βαθμολογία από την απόδοσή τους στην τηλεκπαίδευση. Ενώ παράλληλα γίνεται πρόβα ισοπέδωσης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που καλούνται να δουλεύουν χωρίς ωράριο και χωρίς αργίες. 
Σε αντίθεση με το Υπουργείο, οφείλουμε να είμαστε ξεκάθαροι. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική. Ούτε η σύγχρονη, ούτε η ασύγχρονη. Δεν υπάρχει κανένα επίσημο έγγραφο που να την καθιστά υποχρεωτική. Πολύ περισσότερο δεν υπάρχει το νομικό πλαίσιο για να γίνει εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Επί της ουσίας, δεν έχουν ούτε όλοι οι μαθητές, ούτε όλοι οι εκπαιδευτικοί τον τεχνολογικό εξοπλισμό, τις τεχνολογικές γνώσεις και τις κατάλληλες οικιακές συνθήκες για να έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση. Με μια κουβέντα: η τηλεκπαίδευση γεννά και οξύνει αποκλεισμούς. Αποκλείει τους οικονομικά ασθενέστερους και εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες. Για να μην αναφέρουμε καν τι γίνεται με τα παιδιά που χρειάζονται ειδική αγωγή ή με τα παιδιά των προσφύγων και μεταναστών.
Με βάση όλα τα παραπάνω, καλούμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να μην συμμετέχουν στις πλατφόρμες του Υπουργείου για την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση».
Ως εργαζόμενοι και ιδιαίτερα ως εκπαιδευτικοί αντιλαμβανόμαστε και συμμεριζόμαστε την ανάγκη που έχει ο λαός να μορφωθούν τα παιδιά του. Αυτό που προέχει όμως αυτή τη στιγμή, είναι να σταθούμε, με τους μαθητές μας και τους γονείς τους, ο ένας δίπλα στον άλλο, και με αλληλεγγύη να στηριχτούμε σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες. Δυστυχώς, όμως τα σχολεία είναι κλειστά και σε αντίθεση με το Υπουργείο δεν μπορούμε να υποκρινόμαστε ότι η εκπαίδευση μπορεί να συνεχιστεί.
Η έμπρακτη αλληλεγγύη προς τους μαθητές μας όμως μπορεί να εκφραστεί με πολλούς τρόπους. Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Σάμου καλεί και προτείνει στους συναδέλφους να συνδράμουν στην συγκέντρωση και στην οργάνωση υλικού για την δημιουργία ενός αποθετηρίου δημιουργικής απασχόλησης για τους μαθητές μας, στην σελίδα της ΕΛΜΕ στο Facebook. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αποστείλουνηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση elmesamou@yahoo.grμε τις προτάσεις τους που μπορεί να έχουν πολιτιστικό περιεχόμενο (βιβλία, λογοτεχνικά κείμενα, ταινίες, μουσική κ.λπ.), να περιλαμβάνουν επιστημονικά ερωτήματα, άρθρα, γρίφους, σπαζοκεφαλιές ή πρωτότυπες ασκήσεις. Κάθε συνάδελφος που επιθυμεί να συνδράμει στην οργάνωση του υλικού ας επικοινωνήσει στην ίδια διεύθυνση. Σε κάθε περίπτωση, καλούνται οι συνάδελφοι να προσπαθήσουν να διατηρήσουν την επαφή με τους μαθητές τους και τις οικογένειές τους με όποιον τρόπο θεωρούν πρόσφορο, έξω από τις πλατφόρμες του Υπουργείου.
Επειδή ως εκπαιδευτικοί είμαστε σε καθημερινή επαφή με τα παιδιά του λαού, επιμένουμε στα αναγκαία αιτήματα που εκφράζουν τα δικαιώματα των μαθητών μας στις σημερινές συνθήκες που όλοι τα προσπερνούν:
Ø  Καμιά κάλυψη ύλης με την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση». Να αποσυρθεί η πρόσφατη εγκύκλιος που καλεί τους εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν στην ύλη.
Ø  Ματαίωση των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων.
Ø  Καμία παράταση του σχολικού έτους
Ø  Αύξηση των εισακτέων
Ø  Κάτω τα χέρια από τα εργασιακά μας δικαιώματα

Διάβασέ το »