BANNER

ολοι μια γροθια
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,
ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ!
ΔΕΙΤΕ!

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΚΕ: ΠΡΟΣ τη Γενική συνέλευση ΕΛΜΕ Σάμου 20/10/2023

 


ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ της ΕΛΜΕ ΣΑΜΟΥ  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20/10, 5μμ

ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ-ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ  ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟ ΛΑΟ (στη συνέχεια) ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20/10, 7μμ, Σην Πλατεία Πυθαγόρα


Η νέα χρονιά ξεκινάει και έχουν διαμορφωθεί οι χειρότεροι όροι για τον λαό μας. Το έγκλημα των πυρκαγιών με τους δεκάδες νεκρούς και τα εκατομμύρια καμένα στρέμματα σε όλη την Ελλάδα, το διαδέχτηκαν οι πλημμύρες που διέλυσαν ολόκληρα χωριά και έπνιξαν χιλιάδες ζώα στη Θεσσαλία. Είναι το ίδιο το σύστημα, που, μπροστά στο κέρδος και την εκμετάλλευση, αδιαφορεί για την ανθρώπινη ζωή και αφήνει αβοήθητο τον λαό μπροστά στις καταστροφές! Την ίδια στιγμή που η ακρίβεια επεκτείνεται και διογκώνεται στα βασικά είδη. Η κυβέρνηση με τον νέο νόμο για τα εργασιακά καταργεί το 8ωρο θεσμοθετώντας τις 13 ώρες εργασίας και καθιερώνοντας την 6ημερη εργασία. Παράλληλα οχυρώνεται ενάντια στην απεργία επεκτείνοντας τον νόμο Χατζηδάκη, ποινικοποιώντας την απεργιακή περιφρούρηση με την απειλή φυλακίσεων και βαριών προστίμων.

Συνολικά είναι η πολιτική της ΕΕ που, δια της κυβέρνησης, λειτουργεί ως ενορχηστρωτής, στην προσπάθειά τους να θωρακίσουν το σύστημα, που υπόσχεται μόνο εργασιακό μεσαίωνα, κοινωνική εξαθλίωση, αλλά και πόλεμο! Γιατί οι «υποχρεώσεις» των κυβερνήσεων προς τη «σωστή πλευρά της ιστορίας» (ΝΑΤΟ και ΕΕ), μπλέκουν τη χώρα και τον λαό μας στον άδικο πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά και στη γενικότερη αντιπαράθεση των ιμπεριαλιστών (ΗΠΑ - ΕΕ - Ρωσία) μετατρέποντας τη χώρα σε απέραντη στρατιωτική βάση. Όπως και η μαύρη προπαγάνδα που έχει ανοίξει αυτές τις μέρες ενάντια στον Παλαιστινιακό λαό, βαφτίζοντάς τον τρομοκράτη, προσπαθώντας να ξεπλύνει τις δολοφονικές επιθέσεις του σιωνιστικού κράτους του Ισραήλ, τις πολιτικές απαρτχάιντ που εφαρμόζει εδώ και δεκαετίες στα κατεχόμενα Παλαιστινιακά εδάφη. Οι λαοί, οι εργαζόμενοι όλου του κόσμου οφείλουν να βγουν ξανά στους δρόμους (γίνεται ήδη σε πολλές χώρες) και να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στον Παλαιστινιακό λαό.

Στην εκπαίδευση συνεχίζεται και κλιμακώνεται η επίθεση που βιώσαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια με ακόμη μεγαλύτερο βάθεμα του ταξικού της προσανατολισμού. Το είδαμε άλλωστε με το «πρώτο κουδούνι», όπου τα κενά στα σχολεία ήταν χιλιάδες, με περικοπές στις προσλήψεις αναπληρωτών με την καλημέρα.

Στο μέτωπο της αξιολόγησης, το «νέο» υπουργείο, αξιοποιώντας τα κεκτημένα της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, υπόσχεται περισσότερη αξιολόγηση για όλους με ασφυκτικό καθημερινό έλεγχο. Ατομική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, μέντορες-συντονιστές και όλο αυτό το αντιδραστικό πλαίσιο που επιδιώκουν να γίνει η καθημερινότητα και η κανονικότητα στο σχολείο. Η ελεύθερη επιλογή σχολείου θα έρθει να εντείνει την κατηγοριοποίηση των σχολείων και τον μεγαλύτερο ταξικό διαχωρισμό των μαθητών. Αντίστοιχα η αξιολόγηση και δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων θα έρθει να εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των σχολείων, αλλά και να αναγκάσει τους εκπαιδευτικούς να ευθυγραμμιστούν με τις πολιτικές της κατηγοριοποίησης. Χαρακτηριστική της πολιτικής τους στόχευσης, η επιβολή στην ΣΤ΄ Δημοτικού και στην Γ΄ Γυμνασίου νέων ενδοσχολικών εξετάσεων σε τρία μαθήματα, πέρα από τις εξετάσεις τύπου PISA που ήδη επιβαρύνουν αυτές τις τάξεις! Αλλά και η πρόσφατη κατάργηση των σχολικών επιτροπών είναι ένα ακόμα βήμα προς την κατεύθυνση της «αυτονομίας»-αξιολόγησης- κατηγοριοποίησης.

Στους αναπληρωτές/τριες υπόσχονται… νέα «καψόνια»! Μετά το ατέλειωτο κυνήγι προσόντων και μεταπτυχιακών που έχει εισαγάγει το προσοντολόγιο Γαβρόγλου, τώρα θέλουν να προσθέσουν και τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ για διορισμούς και προσλήψεις, στον οποίο όποιος δεν πιάνει τη βάση θα κόβεται αυτόματα από τους πίνακες πρόσληψης! Μιλάμε για αξιολόγηση στην πιο σκληρή μορφή της. Ένα τεράστιο χτύπημα στο δικαίωμα στη δουλειά, που αφορά όλους τους συναδέλφους/ισσες!

Η καθημερινότητα στο σχολείο γίνεται κάθε χρόνο και πιο δύσκολη! Όλο το παραπάνω πλαίσιο συνοδεύεται από μια σειρά μέτρων καταπάτησης των εργασιακών μας δικαιωμάτων μέσα στο σχολείο. Το ξεχείλωμα του εργασιακού μας ωραρίου και η εντατικοποίηση της καθημερινότητας είναι μόνο δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα!

Αν λοιπόν στους χώρους εργασίας διαμορφώνεται αυτή η κατάσταση, από τους μαθητές μας και τους νέους γενικά απαιτούν απλά να προσαρμοστούν μέσα σε αυτή τη νέα βαρβαρότητα. Να μάθουν από νωρίς ότι θα είναι γενιές χωρίς δικαιώματα, πρόθυμες στην εκμετάλλευση από το κεφάλαιο, το κράτος και την εργοδοσία. Το «εθνικό απολυτήριο» επιδιώκει να ολοκληρώσει αυτό που η Τράπεζα Θεμάτων και η ΕΒΕ προσπαθούν να παγιώσουν. Τον αποκλεισμό χιλιάδων νέων από το δικαίωμα στις σπουδές, αλλά και την αποθάρρυνση για την πρόσβαση ακόμα και στο λύκειο!

Σε αυτή την συνθήκη έρχεται να προστεθεί η βιομηχανία διώξεων ενάντια στους εκπαιδευτικούς, σε πολλά μέρη της χώρας. Δεκάδες συνάδελφοι τον τελευταίο χρόνο παραπέμπονται σε πειθαρχικά με διάφορες αφορμές, ενώ η πρόσφατη εισαγγελική κλήση συναδελφισσών σε εξηγήσεις στο Ρέθυμνο για συμμετοχή τους σε απεργία, ήταν ένα ακόμα πιο κυνικό δείγμα αυτής της πολιτικής. Στόχο έχουν να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς. Να φιμώσουν τις φωνές που θέλουν να αντιδράσουν στις πολιτικές τους! Πρέπει να συγκροτηθούν κινητοποιήσεις για να παρθούν πίσω όλες οι διώξεις, μιας και αποτελούν κεντρική επιλογή του συστήματος. Δεν θα περάσουν!

ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ. Να οργανώσουμε κεντρική μάχη για την ανατροπή αυτής της πολιτικής

Σε αυτή τη δύσκολη και πιεστική κατάσταση που διαμορφώνεται, θεωρούμε ότι η οργάνωση και ο αγώνας είναι μονόδρομος. Όταν οι πλειοψηφίες των συνδικαλιστικών ηγεσιών υποτάσσονται όλο και περισσότερο απέναντι στην επίθεση και δεν επιδιώκουν να οργανώσουν πραγματικό αγώνα, το βάρος και η ευθύνη πέφτει στις πλάτες των πρωτοβάθμιων σωματείων να συγκροτηθούν και να παλέψουν! Ενδεικτικές υπονόμευσης των αντιστάσεων είναι οι αποφάσεις των ΟΛΜΕ-ΔΟΕ για τα ενιαία κείμενα συμμετοχής σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Να πάρουμε την κατάσταση του αγώνα στα δικά μας χέρια! Να ενεργοποιηθούμε όλοι συλλογικά για να μπορέσουμε να αντισταθούμε στην πολλαπλή επίθεση που εκτυλίσσεται μπροστά μας. Κανένας δε μπορεί να τη βγάλει ατομικά και μόνος. Να παλέψουμε για να συγκροτηθεί μέτωπο στην κατεύθυνση ενός αγώνα με μαζικές Γενικές Συνελεύσεις, με επιτροπές αγώνα, με απεργιακά ταμεία και κινητοποιήσεις, που θα βάλουν ως στόχο την ανατροπή αυτών των πολιτικών στην εκπαίδευση. Για να διεκδικήσουμε πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς! Για να υπερασπίσουμε τα δικαιώματα των μαθητών μας στις σπουδές! Για αυτό πάμε κόντρα στη γραμμή της συνδιαλλαγής και της συνεννόησης με τον αντίπαλο!

Με παρακαταθήκες τη μάχη του κλάδου ενάντια στην αξιολόγηση, τη σημαντική συμμετοχή του στις απεργιακές κινητοποιήσεις της τελευταίας χρονιάς, αλλά και με τα συγκινητικά αντανακλαστικά των συναδέλφων ενάντια στις διώξεις, ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ! Παλεύουμε να φτιαχτούν από τα κάτω αγώνες και αντιστάσεις. Να μη μείνουν αναπάντητες οι καταπατήσεις των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Να οικοδομήσουμε ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΧΗ και απεργιακό αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, για μια ζωή με δικαιώματα!

§  ΚΑΤΩ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ-ΚΑΤΩ ΟΙ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΟΙ ΝΟΜΟΙ

§  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ

§  ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ - ΑΜΕΣΗ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ

§  ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΠΙΣΩ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ - ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

§  ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΕΒΕ. ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

§  ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ - Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΟ ΟΠΛΟ ΤΩΝ ΛΑΩΝ - ΚΑΜΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗ/ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΤΗ ΣΦΑΓΗ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟΥ ΛΑΟΥ - ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ

Προχωράμε σε:

·      Απεργιακή Κινητοποίηση στις αρχές του Νοέμβρη και νέες συνελεύσεις αμέσως μετά.

·      Συγκρότηση απεργιακών επιτροπών και ταμείων.

·      Οργανώνουμε τον αγώνα, δίνουμε τη μάχη. Δυναμώνουμε/ενισχύουμε την κατεύθυνση της συγκρότησης κεντρικής μάχης για την ανατροπή της αντιδραστικής πολιτικής του συστήματος.

·      Συντονιζόμαστε με τα άλλα πρωτοβάθμια σωματεία και οργανώνουμε από κοινού κινητοποιήσεις κόντρα στο κλίμα αδράνειας που επιβάλλεται.

·      Σε αυτό το πλαίσιο αποφασίζουμε Απεργία-Αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης (μέντορες-συντονιστές, αυτοαξιολόγηση, ατομική αξιολόγηση). Στάσεις εργασίας και κινητοποιήσεις έξω από τα σχολεία σε περιπτώσεις επίσκεψης αξιολογητών.



Διάβασέ το »

ΑΚΕ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-Οι εκπαιδευτικοί πεισματικά δεν συναινούν!


Οι εκπαιδευτικοί πεισματικά δεν συναινούν

Πολυεργαλείο επίθεσης σε μαθητές και εκπαιδευτικούς η αξιολόγηση –  Δεν αντιμετωπίζεται με κόλπα και κείμενα συμμετοχής

Τι είναι η αξιολόγηση

Η αξιολόγηση είναι πολυεργαλείο επίθεσης σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στοχεύει:

·       Στην ταξική κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.

·       Στην τρομοκράτηση, πειθάρχηση και υποταγή των εκπαιδευτικών για να αποτελούν τον τελικό ιμάντα μεταβίβασης της αντιδραστικής πολιτικής στους μαθητές.

·       Στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, στην μισθολογική καθήλωση ή μείωση, στις «επιμορφώσεις» τρομοκρατίας και απειλές και στο μέλλον απολύσεις.

·       Στην ενοχοποίηση των θυμάτων («οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των σχολείων της φτωχολογιάς φταίνε που τα φτωχόπαιδα δεν περνάνε σε καλές σχολές, για τα φαινόμενα κοινωνικής απόγνωσης και βίας στα σχολεία» κοκ).

Τα παραπάνω τα κάνει απολύτως συνειδητά το σύστημα, γι’ αυτό και έχει λυσσάξει για την προώθησή της. Τα παραπάνω τα έχουν αντιληφθεί οι εκπαιδευτικοί, γι’ αυτό και παραμένουν πεισματικά αντίθετοι!

Πως παλεύουμε ενάντιά της

Δεν υπάρχει μια «άλλη καλή αξιολόγηση». Την αξιολόγηση θα την εφαρμόσουν αυτοί που έχουν τους παραπάνω στόχους, το σύστημα και οι κυβερνήσεις του. Το να νομίζει κανείς ότι «παλεύει για σωστή εφαρμογή της» είναι τόσο αυταπάτη όσο το «να υπάρχουν τα ΜΑΤ για να προστατεύουν τους διαδηλωτές». Μόνος στόχος είναι η ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.

Αυτό μπορεί και πρέπει να γίνει! Με συγκρότηση του κινήματος. Με γενικές συνελεύσεις. Με διαδηλώσεις και απεργίες. Με επιτροπές αγώνα και απεργιακά ταμεία. Δύσκολο αλλά αναγκαίο. Αναγκαίο γιατί πρέπει να μην επιτρέψουμε τα σχολεία να αντιστοιχιστούν στην σύγχρονη κατάσταση της βαρβαρότητας και της απόγνωσης που γεννάει σε κάθε κοινωνική πτυχή το σύστημα της εκμετάλλευσης και η πολιτική του.

Γιατί τα κείμενα αποσυγκροτούν το κίνημα και ανοίγουν τον δρόμο στην αξιολόγηση

Οι ΟΛΜΕ-ΔΟΕ υπέστειλαν τον αγώνα με το πρώτο τζαρτζάρισμα του αντιπάλου. Υπονομεύουν εδώ και δύο χρόνια την προσπάθεια του κλάδου να αγωνιστεί ενάντια στην αξιολόγηση. Δεν έκαναν καμία προσπάθεια να συγκροτήσουν κίνημα, να οργανώσουν καμία σοβαρή απεργία, ανέστειλαν την απεργία – αποχή. Τώρα ολοκληρώνουν το έργο τους. Η ΟΛΜΕ ακολουθεί τη ΔΟΕ και κατεβάζει «ενιαία κείμενα» συμμετοχής στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Με τον τρόπο αυτό διαλύουν ακόμα περισσότερο την αντίσταση και τις συνειδήσεις:

Ø  Δημιουργούν την αυταπάτη ότι θα κοροϊδέψουν τον αντίπαλο στην έδρα του, μέσα δηλαδή στις αξιολογικές πλατφόρμες.

Ø  Ανοίγουν τον δρόμο στην ολοκληρωτική συμμετοχή στην αξιολόγηση, όταν η κυβέρνηση επιλέξει να πιέσει για εξατομικευμένα κείμενα.

Ø  Παρατείνουν την διαλυτική κατάσταση στις συνελεύσεις, σπέρνοντας την εντύπωση πως η αξιολόγηση μπλοκάρεται έτσι εύκολα, με ένα κόλπο. Μισοκλείνουν το παράθυρο στην αξιολόγηση και την μπάζουν από την πόρτα!

Να μην αποδεχτούμε την άτακτη υποχώρηση και την διάλυση που επιβάλουν οι ομοσπονδίες. ΄

Γενικές συνελεύσεις – Απεργία – Συγκρότηση απεργιακών ταμείων – Απεργία/Αποχή

Παλεύουμε για αυξήσεις, ανατροπή όλου του πλαισίου της αξιολόγησης, μονιμοποίηση των αναπληρωτών, κατάργηση της ΕΒΕ και της Τράπεζα Θεμάτων, ανάκληση ΟΛΩΝ των πολιτικών και συνδικαλιστικών διώξεων.



Διάβασέ το »