BANNER

ολοι μια γροθια
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,
ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ!
ΔΕΙΤΕ!

Καμιά συμμετοχή στην τελική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας! Συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΕΛΜΕ Σάμου

 


Καμιά συμμετοχή στην τελική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας!

Συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΕΛΜΕ Σάμου

 Η επίθεση της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας στο χώρο της εκπαίδευσης δεν έχει τέλος. Η αξιολόγηση επιδιώκεται με απειλές και τρομοκρατία να προχωρήσει. Τα ταξικά μέτρα της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής επιβλήθηκαν με τους όποιους αναγκαίους ελιγμούς για να λειτουργήσουν ως μαζικοί κόφτες στο δικαίωμα στις σπουδές για χιλιάδες μαθητές, ενώ παράλληλα αποφασίστηκε η μείωση των εισακτέων κατά δέκα χιλιάδες! Ταυτόχρονα η ωμή κρατική καταστολή στο ΑΠΘ επιδιώκει να κατοχυρώσει την μόνιμη εισβολή -εγκατάσταση της αστυνομίας στα ΑΕΙ και να ανοίξει το δρόμο στο τερατούργημα του νέου νόμου-πλαίσιο που καταργεί τις φοιτητικές παρατάξεις!

Η συνολική εικόνα είναι αγριότητα ενάντια στη νεολαία, ταξικοί φραγμοί και σχολεία εξεταστικά κάτεργα, με την παράλληλη προσπάθεια μετατροπής των εκπαιδευτικών σε πολύ-εργαλεία αυτής της αντιδραστικής πολιτικής! Αυτό το έδαφος προετοιμάζει η αξιολόγηση  που χτυπά τη μόνιμη και σταθερή δουλειά, και το ίδιο το δικαίωμα στη δουλειά.

Η ηγεσία της ΟΛΜΕ με τους χειρισμούς της έχει υπονομεύσει σοβαρά το αγωνιστικό φρόνημα που υπήρχε στην αρχή της χρονιάς και έχει δώσει πολύτιμο χέρι βοήθειας στην κυβέρνηση, η  οποία κάνει βήματα προώθησης της αξιολόγησης. Ένα τέτοιο βήμα είναι η σύγκλιση των συλλόγων διδασκόντων για την «ετήσια έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων» που καλείται τις μέρες αυτές. Δημιουργούν δεδομένα και προηγούμενα για να περάσουν στη συνέχεια στην εσωτερική και την ατομική αξιολόγηση!

Αποδεικνύεται περίτρανα ότι μόνη διέξοδος είναι η συγκρότηση κινήματος ανατροπής αυτής της πολιτικής και της αξιολόγησης. Κινήματος με συνελεύσεις - απεργίες - διαδηλώσεις που θα αντιπαρατεθεί κεντρικά στην αντιδραστική πολιτική και στην εκπαίδευση. Η αξιολόγηση δεν "θα μείνει στα χαρτιά". Ή θα ανατραπεί ή θα εφαρμοστεί ολοκληρωτικά. Η  αναγκαιότητα της κεντρικής μάχης είναι αυτή που πρέπει να προωθηθεί.

Σ’ αυτή την κατεύθυνση οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών στηρίξαμε την απεργία- αποχή της ΕΛΜΕ Σάμου και καλούμε τους συναδέλφους να απέχουν από την τελική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Μια κίνηση-στάση που εκφράζει την αντίθεση μας στα αντιλαϊκά μέτρα του υπουργείου και επενδύεται στις αναγκαιότητες να κινητοποιηθούμε και να αγωνιστούμε με τη νέα χρονιά. Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση δεν έχει τελειώσει.

Καλούμε το ΔΣ της ΕΛΜΕ Σάμου να επικαιροποιήσει την απόφαση για απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και να καλέσει σε αποχή από τις συνεδριάσεις για την «ετήσια έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης».

       Σάμος 16.06.22



Διάβασέ το »

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ! ΚΑΤΩ ΤΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 


ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΑΤΕΡΓΑ – ΤΑΞΙΚΟΙ ΦΡΑΓΜΟΙ – ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ

ΦΟΙΤΗΤΕΣ-ΜΑΘΗΤΕΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Η ΟΡΓΗ ΜΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ!

ΚΑΤΩ ΤΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

ΑΥΤΟΙ που στα σχολεία μας πέταξαν στο λάκκο των εξετάσεων με τράπεζα θεμάτων, ατέλειωτο κυνήγι της ύλης, αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων και αμέτρητους ακόμη ταξικούς φραγμούς.

ΑΥΤΟΙ που μας έριξαν σε μια κούρσα μετ’ εμποδίων χωρίς τέλος, εν μέσω Κορωνοϊού, έπειτα από 2 ολόκληρα χρόνια εγκλεισμού και τηλε-φιάσκου.

ΑΥΤΟΙ που προώθησαν με τη βία την «αξιολόγηση» στα σχολεία για να τσακίσουν τον εκπαιδευτικό κλάδο και τα θεμελιώδη δικαιώματα ολόκληρων γενιών.

ΑΥΤΟΙ που με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και την πρωτοφανή μείωση εισακτέων πάνε να γκρεμίσουν τα όνειρα δεκάδων χιλιάδων μαθητών στις σπουδές.

ΑΥΤΟΙ που προωθούν Νέο Νόμο Πλαίσιο στα Πανεπιστήμια διαλύοντας τα πτυχία, κλείνοντας ολόκληρες σχολές, τσακίζοντας τους φοιτητικούς συλλόγους, ποδοπατώντας κάθετι στο διάβα τους για τη δημιουργία ενός ακόμη πιο ταξικού πανεπιστημίου για λίγους κι εκλεκτούς.

ΑΥΤΟΙ που για να επιβάλλουν την πολιτική τους χρειάζονται τα ρόπαλα των ΜΑΤ και την αστυνομοκρατία μέσα στις σχολές για να «ανοίγει» όσα κεφάλια τολμούν να σηκώνονται.

ΑΥΤΟΙ που τρέμουν την οργή μιας νεολαίας που της κουρελιάζουν τα όνειρα και της μαυρίζουν το μέλλον…

…ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ!

Η Κυβέρνηση και το σύστημα που υπηρετεί, βαδίζοντας στα χνάρια όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, επιχειρούν να τσακίσει το λαϊκό δικαίωμα στις σπουδές. ΑΥΤΟΙ θέλουν μια νεολαία αναλώσιμη και χωρίς δικαιώματα, περιπλανώμενη και άνεργη, με σκυμμένο το κεφάλι σε μια κοινωνία φτώχιας ανασφάλειας και εξαθλίωσης. ΕΜΕΙΣ θέλουμε να σπουδάσουμε, θέλουμε να εργαστούμε, θέλουμε ελευθερίες, θέλουμε να ζήσουμε!

ΟΤΑΝ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΓΚΡΕΜΙΖΕΙ - Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΟΥΜΕ

Ένα ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ αντίστασης και διεκδίκησης που να σπάσει το κύμα της επίθεσης. Μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικοί, να ενώσουμε τη φωνή μας απαιτώντας:

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΚΕΡΑΜΕΩΣ (ν. 4777, ν. 4823) - ΚΑΤΩ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΤΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ, ΤΑ ΟΡΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ, ΤΑ ΛΟΥΚΕΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ, ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ



Διάβασέ το »

KAMIA ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

 

KAMIA ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για επέκταση ωραρίου λειτουργίας μέχρι τις 6μμ στα δημοτικά και νηπιαγωγεία αποδεικνύουν ότι η επίθεση στα δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών δεν έχει τέλος! Το ίδιο και ο κυνισμός!

Παρουσιάζοντας το μαύρο-άσπρο οι Μητσοτάκης-Κεραμέως, πλάσαραν τη νέα εξαγγελία ως μέτρο αντιμετώπισης του δημογραφικού και στήριξης των οικογενειών. Από κοντά και τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ διαφήμισαν τη νέα «ανακούφιση»!

Για ποιες οικογένειες μιλάει η κυβέρνηση; Μα αυτές που φτωχοποίησε η πολιτική της! Αυτές που μαστίζονται από την ανεργία, την απληρωσιά, την ακρίβεια. Αυτές που τρέχουν και δεν φτάνουν να πληρώσουν τα βασικά για να ζήσουν. Που ψάχνουν δουλειές του ποδαριού μπας και βγάλουν το μήνα. Που δουλεύουν με τα 10ωρα και 12ωρα του νόμου Χατζηδάκη. Αυτές που αγωνιούν για το καθημερινό φαΐ στο τραπέζι, τις λαϊκές οικογένειες. Σε αυτές απευθύνεται ότι τάχα νοιάζεται για τα παιδιά τους. Θα τους φέρει, λέει, δασκάλους για τα μαθήματα του σχολείου, για τις τέχνες, τη μουσική κλπ, ώστε να έχουν χρόνο και μάλιστα ποιοτικό στο σπίτι, να αυξάνονται και να πληθύνονται…

Η κοροϊδία πάει σύννεφο! Το να βαφτίζουν την κόλαση παράδεισο και τη βαρβαρότητα κοινωνική πολιτική είναι το ένα. Το άλλο, το πιο σοβαρό, είναι οι απάνθρωπες συνθήκες ασύλου και ιδρυματισμού που θα διαμορφωθούν για τα ίδια τα παιδιά. Σε σχολεία–φυλακές, ξεθεωμένα ατέλειωτες ώρες, για να συνεχίζεται απρόσκοπτα το ξεζούμισμα των γονιών τους.

Και οι δάσκαλοι; Οι νηπιαγωγοί; Ε, αυτοί να κάνουν τους φύλακες! «Της νεολαίας νταντάδες» κι ακόμα χειρότερα. Κι αυτοί ξεθεωμένοι, με ωράρια λάστιχο ως το απόγευμα. Το ωράριο «12 με 6» είναι μπροστά. Να καλούνται να «διαχειριστούν» εντάσεις με γονείς, οι οποίες θα πολλαπλασιαστούν. Με τα παιδιά εξοντωμένα και νευρικά. Κι όποιος αντέξει, άντεξε. Υπάρχει και η αξιολόγηση για τους τεμπέληδες!

Θα κάνει, λέει, προσλήψεις. Νομίζει ότι οι αναπληρωτές τρώνε κουτόχορτο. Αφού τους απειλεί με νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, στον οποίο θα πρέπει να πιάσουν τη βάση, -με νέες κατηγοριοποιήσεις σε πίνακες, με επιπλέον εμπόδια στο δικαίωμα στη δουλειά, ετοιμάζει τις νέες συμβάσεις με χίλια δυο κριτήρια- που ποτέ δε θα είναι αρκετά. Μειωμένου ωραρίου, ωρομίσθιοι, τριμηνίτες, ποιος ξέρει τι άλλο θα σκαρφιστούν. Ανακύκλωση της ανεργίας, εξάπλωση της αδιοριστίας και των ελαστικών σχέσεων εργασίας, μονιμότητα στην εργασιακή περιπλάνηση και ομηρία!

Η συζήτηση που εξαντλείται στις βελτίωση των ανύπαρκτων υποδομών, παγιδεύει στην κατεύθυνση αποδοχής του μέτρου. Να πάρουν ξεκάθαρη θέση όλες οι παρατάξεις και η ΔΟΕ να σταματήσει να στηρίζει το μέτρο σωπαίνοντας. Δεν αρκεί να καταδικάσουμε. Η επέκταση του ωραρίου δεν πρέπει να περάσει. Με τα λόγια δεν ανατρέπονται οι νόμοι και φυσικά «δεν μένουν στα χαρτιά». Πρέπει ν’ αγωνιστούμε για να κερδίσουμε.

ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟΥ ΜΕΤΡΟΥ!

ΑΓΩΝΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ.



Διάβασέ το »

Συνεχίζουμε για την ανατροπή της αξιολόγησης-Απέχουμε από τις διαδικασίες - Καταψηφίζουμε την τελική έκθεση αποτίμησης

 


Απέχουμε από τις διαδικασίες - Καταψηφίζουμε την τελική έκθεση αποτίμησης

Συνεχίζουμε για την ανατροπή της αξιολόγησης

 

Διανύουμε μια περίοδο κατά την οποία η ρευστότητα και η αβεβαιότητα είναι τα μόνα δεδομένα σε γεωπολιτικό, οικονομικό και πολιτικοκοινωνικό επίπεδο. Η χώρα μας δεν μένει ανεπηρέαστη, καθώς το σκηνικό του πολέμου και η πλήρης μετατροπή της σε ορμητήριο των Αμερικανο-ΝΑΤΟϊκών προκαλούν κλιμάκωση της έντασης αλλά και αξιοποιούνται για μια ομόλογη εμβάθυνση της επίθεσης στην ελευθερία, στην εργασία και στις κοινωνικές κατακτήσεις της μεταπολίτευσης.

Στην εκπαίδευση αντιμετωπίζουμε πλέον στην πράξη τις αρνητικές αλλαγές. Τα εμφανή μέτωπα αυτό τον καιρό είναι από τη μια η κυριαρχία των εξετάσεων που θα φέρει νέους αποκλεισμούς στους φτωχούς, ενώ ήδη τυποποιεί την εκπαιδευτική διαδικασία για όλους, και από την άλλη η ωμή καταστολή στα πανεπιστήμια.

Στο φόντο, εξελίσσεται στην Α΄/θμια και στη Β΄/θμια εκπαίδευση η διαδικασία της εσωτερικής αξιολόγησης των σχολείων, όχι βέβαια απρόσκοπτα και ακριβώς όπως ορίζεται από τη νομοθεσία. Παρατηρούμε έντονες αντιφάσεις, καθώς η κυβέρνηση έχασε ιδεολογικά τη μάχη της αξιολόγησης και αναγκάστηκε με δικαστικές αποφάσεις να σύρει τον κλάδο στην εφαρμογή της, με την πολύτιμη βοήθεια συνδικαλιστικών ηγεσιών και παρατάξεων. Είναι αλήθεια ότι ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών είτε δε συμμετέχει καθόλου στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των σχεδίων δράσης των ομάδων είτε το κάνει με «βαριά καρδιά» αφήνοντας σε πρόθυμους διευθυντές, συντονιστές και άλλα επίδοξα στελέχη τη «βρώμικη» δουλειά. «Για τα μάτια του υπουργείου», πάντως, γίνονται δράσεις και ανεβαίνουν στην πλατφόρμα του ΙΕΠ κείμενα με προχειρότητα που συχνά προσβάλλουν κάθε έννοια επιστήμης, παιδαγωγικής αλλά και λογικής. Το υπουργείο και η κυβέρνηση,  επιδεικνύοντας ευελιξία, θέτουν ως προτεραιότητα την εμπέδωση και την κατοχύρωση της αξιολόγησης, χωρίς να ασκούν -για την ώρα- αφόρητες πιέσεις προς τους εκπαιδευτικούς που δεν συμμετέχουν καθόλου ή συμμετέχουν για το «θεαθήναι» στις διαδικασίες της αξιολόγησης.

Είναι κραυγαλέες οι τεράστιες ευθύνες των συνδικαλιστικών ηγεσιών σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ που δεν κάνουν τίποτε για να πάρει συλλογική έκφραση η διάχυτη δυσφορία του κλάδου. Τηρουμένων των αναλογιών και της δυναμικής στην αρχή της χρονιάς, φάνηκε αδύνατο για μεγάλο κομμάτι της βάσης να ξεπεράσει την ανάθεση της οργάνωσης του αγώνα στις ηγεσίες, οι οποίες μας οδηγούν από ήττα σε ήττα, με αποτέλεσμα να προσαρμόζεται στο συμβιβασμό και την ανημποριά. Στην ΟΛΜΕ οι κυρίαρχες παρατάξεις συνεχίζουν να προωθούν την πολιτική της αδράνειας, του εφησυχασμού και της υποταγής στην αξιολόγηση και δεν έχουν ψελλίσει τίποτε για τη στάση που πρέπει να κρατήσουν οι εκπαιδευτικοί στις διαδικασίες της αποτίμησης που είναι μπροστά.

Η «φωνή» της ΟΛΜΕ συμπληρώνεται από την εξίσου υπονομευτική τακτική της ΔΟΕ,  που σύσσωμη έχει από καιρό επιλέξει την τακτική κατάθεσης των «ενιαίων κειμένων». Το επιχείρημα της ενότητας που επικαλούνται οι κυρίαρχες και μη παρατάξεις στη ΔΟΕ δεν μπορεί να αποκρύψει ότι τα «ενιαία κείμενα» συνιστούν τυπικά συμμετοχή στη διαδικασία της αξιολόγησης. Για τους εμπνευστές τους αποτελούν ένα «τέχνασμα», που, ωστόσο, δεν μπορεί να ξεγελάσει τον αντίπαλο (υπουργείο και κυβέρνηση) αλλά, προωθώντας τη λογική της αντιμετώπισης της αξιολόγησης με «μηδενικό κόστος» και ένα ψευδές αίσθημα νίκης και ασφάλειας, υπονομεύει την προσπάθεια για τη δημιουργία όρων μαζικής αντίστασης και ανατροπής της. Σε τελική ανάλυση, όσοι σύλλογοι καταθέσουν τα «ενιαία κείμενα» θα καταγραφούν από την ηγεσία του υπουργείου ότι συμμετείχαν κανονικά στη διαδικασία, ενώ βέβαια καμιά απάντηση δε δίνεται για το τι θα επακολουθήσει στην επόμενη φάση της εξωτερικής αξιολόγησης.

Τα διαπιστευτήρια στη νομιμότητα, πάντως, έδωσε και η επιμονή στην απεργία-αποχή ως τη μόνη αγωνιστική λύση απέναντι σε ένα στρατηγικό στόχο του συστήματος. Οι παραπάνω επιλογές έδωσαν μεν στην αρχή μια ώθηση, αλλά σύντομα κατέληξαν να πλήξουν την αγωνιστική διάθεση, όπως φάνηκε ήδη από τον Οκτώβριο. Η υποχώρησή μας άφησε τον χώρο και έδωσε τον χρόνο στην κυβέρνηση αφενός να προχωρήσει στην εφαρμογή όσων προβλέπουν οι νόμοι 4823/2021 και 4692/2020, με διαλυτική επίδραση σε συλλόγους και σχολεία και αφετέρου να καθιερώσει την Τράπεζα Θεμάτων για τις εξετάσεις, χωρίς να μπορέσει να αναπτυχθεί κανενός είδους αντίσταση σε αυτά. Άμεσα συνδεδεμένες είναι και οι αλλαγές στα πανεπιστήμια: από την ΕΒΕ μέχρι τις συγχωνεύσεις τμημάτων, τη μείωση των εισακτέων, το επόμενο νομοσχέδιο για την επίσημη συμμετοχή των επιχειρήσεων στο έργο και τη διοίκηση των πανεπιστημίων και -φυσικά- την πανεπιστημιακή αστυνομία.

Απέναντι στην καλλιεργημένη αντίληψη ότι όλα έχουν τελειώσει και κριθεί, είναι ανάγκη να αναπτυχθεί και να δυναμώσει μια άλλη συνδικαλιστική προοπτική και πρακτική. Η μάχη συνεχίζεται, εφόσον μέχρι την 25η Ιουνίου πρέπει να εγκριθεί η τελική Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης σε ειδική συνεδρίαση των συλλόγων. Επομένως:

·      Να πιέσουμε ώστε οι ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ να κηρύξουν κυλιόμενες στάσεις εργασίας,  ώστε  να στηριχτούν συνδικαλιστικά όλοι οι συνάδελφοι-συναδέλφισσες, προκειμένου να μην συμμετέχουν στη συνεδρίαση.

·      Να αξιοποιήσουμε και να δηλώσουμε την απεργία-αποχή στις ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ που την έχουν επαναπροκηρύξει.

·      Όπου δεν υπάρχουν οι παραπάνω δυνατότητες, συμμετέχουμε στη συνεδρίαση της αποτίμησης και δεν κάνουμε καμιά πρόταση ούτε εγκρίνουμε την τελική Έκθεση.  Ακόμα κι αν έχουμε συμμετάσχει με οποιονδήποτε τρόπο μέχρι τώρα, διατηρούμε το δικαίωμα να  καταψηφίσουμε την αποτίμηση των σχεδίων δράσης. Αν μειοψηφίσουμε και μόνον εφόσον το επιθυμούμε (ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του συλλόγου διδασκόντων), μπορούμε ως μειοψηφία να ζητήσουμε να καταγραφεί η άποψή μας στο πρακτικό του συλλόγου. Για τη συγκεκριμένη περίπτωση ως πρόταση δίνεται το παρακάτω κείμενο: «Καταψηφίζω (-ουμε) την αποτίμηση των σχεδίων δράσης και την έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης καθώς η συμμετοχή της (μεγάλης) πλειοψηφίας των μελών του Συλλόγου στην υλοποίηση και την αποτίμησή τους είναι αποτέλεσμα ανάθεσης εκ μέρους του Διευθυντή, μετά τη δικαστική απόφαση (4242/2021 του Μονομελούς Εφετείου Αθηνών, 13/10/2021) που έκρινε παράνομη την κηρυγμένη από τις ΟΛΜΕ-ΔΟΕ απεργία-αποχή από τη συγκεκριμένη διαδικασία. Συντάσσομαι (-μαστε) με την καταγεγραμμένη θέση των συλλογικών συνδικαλιστικών μας οργάνων, σύμφωνα με την οποία οι διαδικασίες αξιολόγησης θίγουν λαϊκές κατακτήσεις στο δημόσιο σχολείο και παράγουν νέα αντιεκπαιδευτικά αποτελέσματα».

Το τρίπτυχο αυτό μπορεί να αποτελέσει ένα βήμα για να κρατηθούν ζωντανές και να εκφραστούν όσο γίνεται πιο συλλογικά οι διάσπαρτες και μεμονωμένες πράξεις αντίστασης. Η αξιολόγηση,  που προωθεί την πειθάρχηση και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, την υπονόμευση των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων συμπληρώνει την αντιδραστική κυβερνητική-συστημική πολιτική της απογείωσης των ταξικών φραγμών στη δημόσια εκπαίδευση. Με δεδομένο ότι ως  επόμενα βήματα προβλέπονται η εξωτερική και αργότερα η ατομική αξιολόγηση, γίνεται φανερή η αναγκαιότητα οικοδόμησης προϋποθέσεων για μια κεντρική-συνολική μάχη με την κυβέρνηση για την ανατροπή της αξιολόγησης με αγώνες, απεργίες και διαδηλώσεις.

Η σύνδεση του αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση με τον αγώνα ενάντια στην τράπεζα θεμάτων και στην ΕΒΕ, που χτυπούν άμεσα το δικαίωμα στις σπουδές για τα παιδιά από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, όπως και με τον αγώνα των φοιτητών ενάντια στα ΜΑΤ που εισβάλλουν στις σχολές, ενάντια σε όλους τους νόμους και νομοσχέδια που μετατρέπουν το πανεπιστήμιο σε χώρο ανοιχτό σε λίγους καταστέλλοντας την ελευθερία σκέψης, δράσης και τις κινηματικές διαδικασίες, και -επομένως- η δημιουργία μετώπου με φοιτητές και γονείς, θα πολλαπλασιάσουν τις δυνατότητες και θα ανοίξουν ελπιδοφόρα προοπτική νίκης.

                                                                                                                                                 10 /06/2022

Διάβασέ το »

ΑΚΕ: Δεν νομιμοποιούμε την επίθεση της τηλε-«εκπαίδευσης» και τα voucher των 200€!

 


          Το έχουμε επισημάνει αλλά θα το ξανατονίσουμε. Όλα αυτά τα χρόνια εφαρμογής της, η τηλε-«εκπαίδευση» αποτέλεσε ένα χρήσιμο πολυεργαλείο για την προώθηση της επίθεσης του συστήματος. Πιο συγκεκριμένα:

·         Αποτέλεσε όπλο για την όξυνση των ταξικών ανισοτήτων στους μαθητές δημιουργώντας τεράστια μαθησιακά και κοινωνικά προβλήματα. Για αυτό είναι συμπλήρωμα στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων αλλά και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

·         Εδραίωσε ένα πεδίο ασφυκτικού ελέγχου  των εκπαιδευτικών αλλά και αφορμή για την καταστρατήγηση μιας σειράς εργασιακών τους δικαιωμάτων. Νομιμοποιεί δηλαδή όλο το κλίμα της αξιολόγησης που επιβάλλεται από την κυβέρνηση και το Υπουργείο.

·         Αποτελεί εργαλείο για την καταστολή αγώνων και κινητοποιήσεων. Οι μαθητικές καταλήψεις «πρέπει να αντιμετωπιστούν» με τηλεκπαίδευση και με την μετατροπή των εκπαιδευτικών σε όργανα καταστολής.

Η κυβέρνηση βρήκε αφορμή την πανδημία για να νομιμοποιήσει το πολυεργαλείο της τηλε-«εκπαίδευσης». Τώρα με κάθε αφορμή «διαταραχής της κανονικότητας» του σχολείου υπάρχει η «κανονικότητα» της τηλε-«εκπαίδευσης»! Τα είδαμε και με τον πρόσφατο χιονιά.

Τώρα πια κανένα σωματείο, καμία παράταξη δεν μπορεί να καμώνεται ότι δεν ξέρει. Οι δραματικές συνέπειες είναι εδώ και ολοφάνερες. Η συνέχιση της αποδοχής - νομιμοποίησης της τηλε-«εκπαίδευσης» από διάφορες ηγεσίες αποτελεί νερό στον μύλο του εγκληματικού έργου της κυβέρνησης και του συστήματος απέναντι σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Το Υπουργείο τώρα κάνει το επόμενο βήμα: διαφημίζει ότι «παρέχει» στους εκπαιδευτικούς voucher 200€ για την αναβάθμιση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού τους!

Αυτό δεν αποτελεί παρά μια ακόμη προσπάθεια ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ της κανονικότητας της τηλε-«εκπαίδευσης». Μια επιδίωξη, εξαγοράς μια πλαστής εικόνας νομιμοποίησής της, καθώς είναι δηλωμένη η απέχθειά του κλάδου για αυτό το αντιδραστικό εργαλείο χτυπήματος των δικαιωμάτων εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους. Αποτελεί βέβαια και μια απάντηση στις φωνές που εστίαζαν μόνο στην έλλειψη εξοπλισμού στο όλο εγχείρημα της τηλε-«εκπαίδευσης».

Έχουμε πλήρη επίγνωση των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι, τόσο οι μόνιμοι και ακόμα περισσότερο οι αναπληρωτές. Ακριβώς αυτή την κατάσταση- συνέπεια των κυβερνητικών πολιτικών λεηλασίας του εισοδήματός μας - εκμεταλλεύεται το υπουργείο για να αδυνατίσει τις αντιδράσεις του κλάδου. Γνωρίζουμε ότι σε αυτές τις συνθήκες θα υπάρχει κόσμος που θα δεχτεί το voucher κάτω από την οικονομική πίεση που δέχεται.

Παράλληλα όμως γνωρίζουμε ότι θα αποτελέσει μια αφορμή για να πανηγυρίζει το Υπουργείο ότι «προχωράει ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης» και να νομιμοποιεί ακόμα περισσότερο την επίθεση της τηλε-«εκπαίδευσης».

Για αυτό καλούμε τους συναδέλφους να μην δεχτούν το voucher των 200€!

Όπως και το όλο προηγούμενο διάστημα δώσαμε την μάχη αποκάλυψης των αντιδραστικών χαρακτηριστικών της. Γιατί θεωρούμε ότι η -δεδομένη και- υπαρκτή οργή και αντίθεση του κλάδου αλλά και των μαθητών ενάντια στην τηλε-«εκπαίδευση» πρέπει να βρίσκει τρόπους να εκφράζεται. Και πάνω από όλα καλούμε τους συναδέλφους να κάνουν την οργή αυτή συλλογική πάλη και αγώνα στα σωματεία τους, για να βάλουμε φρένο στην επίθεση που δεχόμαστε.

·        Η τηλε-«εκπαίδευση» δεν είναι εκπαίδευση – είναι επίθεση!

·        Όταν τα σχολεία κλείνουν, η εκπαιδευτική διαδικασία διακόπτεται!



Διάβασέ το »