BANNER

ολοι μια γροθια
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,
ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ!
ΔΕΙΤΕ!

Να γίνουν στάσεις εργασίας και συγκεντρώσεις ενάντια στις εξετάσεις «ελληνική PISA»

 


Να γίνουν στάσεις εργασίας και συγκεντρώσεις ενάντια στις εξετάσεις «ελληνική PISA»

Με το όνομα «ελληνική PISA» είναι περισσότερο γνωστές οι «διαγνωστικού χαρακτήρα εξετάσεις για τους μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου». Θα γίνουν την Τετάρτη 18 Μαΐου και θα λάβουν μέρος 6.000 μαθητές της ΣΤ΄ τάξης τριακοσίων Δημοτικών και 6.000 μαθητές της Γ΄ τάξης τριακοσίων Γυμνασίων. Η συμμετοχή των μαθητών των 600 συνολικά σχολικών μονάδων που επιλέχθηκαν είναι υποχρεωτική. Οι φετινές έχουν πειραματικό χαρακτήρα αλλά στη συνέχεια θα διεξάγονται κάθε χρόνο και θα αφορούν στο σύνολο των μαθητών των παραπάνω τάξεων. Βάσει του ΦΕΚ, «οι διαγνωστικές εξετάσεις θα αφορούν σε θέματα σχετικά με τα περιεχόμενα των προγραμμάτων σπουδών στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, με σκοπό την έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αναφέρονται ή περιγράφονται στα Προγράμματα Σπουδών των ανωτέρω γνωστικών αντικειμένων».

Η «ελληνική PISA» είναι αντίγραφο της PISA του ΟΟΣΑ, του αντιδραστικού αυτού οργανισμού του κεφαλαίου και του ιμπεριαλισμού, που με πρόσχημα την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συστημάτων και των επιδόσεων των μαθητών κάθε χώρας, ασκεί πιέσεις για να προσαρμοστεί η εκπαίδευση των χωρών μελών στις αντιδραστικές πολιτικές που προωθεί. Σύμφωνα με αυτόν, τα εκπαιδευτικά συστήματα πρέπει να προσφέρουν «δεξιότητες» που έχει ανάγκη η αγορά και οι μαθητές αξιολογούνται κατά πόσο τις έχουν εμπεδώσει και αποδεχτεί. Τέτοιες είναι η εργασιακή ανασφάλεια-περιπλάνηση και η δια βίου μάθηση-κατάρτιση, που συνοδεύονται με ιδεολογική χειραγώγηση και πειθαναγκασμό των νέων να αποδεχτούν το μέλλον που τους επιφυλάσσουν.

Από το 2000, οι εξετάσεις που πραγματοποιεί ο ΟΟΣΑ μαζί με τις εκθέσεις για τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών, έχουν γίνει τα εργαλεία για την προώθηση του χτυπήματος των δικαιωμάτων των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Η σκλήρυνση του εξεταστικού συστήματος πρόσβασης στις ανώτερες σπουδές, η σύνδεση της χρηματοδότησης με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης σχολείων, η κατάργηση της επετηρίδας των εκπαιδευτικών, η επιβολή του προσοντολογίου και το χτύπημα της μόνιμης και σταθερής θέσης εργασίας είναι οι μόνιμες κατευθύνσεις. Όταν λένε πως «πάτωσαν οι μαθητές στον διαγωνισμό της PISA», νέα επίθεση στα δικαιώματα και τις κατακτήσεις πρόκειται να ξεδιπλωθεί.

Η «ελληνική PISA» είναι εφαρμογή της αξιολόγησης του άρθρου 104 του νόμου 482223/21, που συνδέει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας με τις «επιδόσεις» των μαθητών, που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων η οποία συνδέεται με τη χρηματοδότησή τους. Στις επιδόσεις συγκαταλέγονται πλην της ενδοσχολικής  αξιολόγησης των μαθητών και τα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων τύπου PISA.

Σύμφωνα με το νόμο διαγνωστικές εξετάσεις μπορούν να γίνουν και σε άλλες τάξεις του Δημοτικού ή του Γυμνασίου με Υπουργική απόφαση. Νέες εξετάσεις σημαίνουν νέοι ταξικοί φραγμοί και αποθάρρυνση των μαθητών στη συνέχιση των σπουδών τους, ιδιαίτερα τώρα που η φτώχεια εξαπλώνεται σε μεγάλο τμήμα του λαού. Σχεδιάζεται, μάλιστα, να δημιουργηθεί Τράπεζα Θεμάτων και γι’ αυτές. Μετά την Τράπεζα θεμάτων στις τάξεις του Λυκείου, το Δημοτικό και το Γυμνάσιο μετατρέπονται σε εξεταστικά κέντρα για να προσγειώσουν τα όνειρα των μαθητών στις «απαιτήσεις» της μεγιστοποίησης των κερδών του κεφαλαίου. Το μέλλον που τους ετοιμάζουν μας γυρίζει στο παρελθόν, που η πρόσβαση στο Γυμνάσιο περνούσε από τις εισαγωγικές εξετάσεις από το Δημοτικό και του Λυκείου από το Γυμνάσιο. Δεν θεσπίστηκαν τυχαία τα μεταγυμνασικά ΙΕΚ.

Η πραγματοποίηση αυτών των εξετάσεων αμέσως μετά τον ενάμιση χρόνο τηλ«εκπαίδευσης» που όξυνε παραπέρα τις ανισότητες και τον ταξικό διαχωρισμό ανάμεσα στους μαθητές, θα αποτελέσει ένα ακόμη όπλο στα χέρια του υπουργείου για την προώθηση της πολιτικής του για να ρίξει την ευθύνη στην «ανεπάρκεια» των εκπαιδευτικών για τα αποτελέσματα αλλά και στους μαθητές που δεν προσπαθούν! Έτσι, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προσαρμόσουν το μάθημα στις απαιτήσεις των τεστ, να εντατικοποιηθούν για να πάρει καλή θέση το σχολείο και οι μαθητές, όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα, να στραφούν στα φροντιστήρια και να αποδεχτούν πως οι ίδιοι ευθύνονται για την αποτυχία τους! Όχι μόνο εντατικοποιούν τη δουλειά των εκπαιδευτικών, αλλά και επιδιώκουν να τους μετατρέψουν σε πειθήνιο ιδεολογικό φορέα χειραγώγησης των μαθητών και κυνηγούς χορηγών. Ταυτόχρονα, σπρώχνουν τους γονείς να βάλουν ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Οι διαγνωστικές εξετάσεις-«ελληνική PISA» δεν πρέπει να εφαρμοστούν. Αυτό δε γίνεται με γενικό κάλεσμα καταγγελίας τους. Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους ΣΕΠΕ να καλέσουν στάσεις εργασίας και συγκεντρώσεις στις 18 Μάη.