Το έχουμε επισημάνει αλλά θα το
ξανατονίσουμε. Όλα
αυτά τα χρόνια εφαρμογής της, η τηλε-«εκπαίδευση» αποτέλεσε ένα χρήσιμο
πολυεργαλείο για την προώθηση της επίθεσης του συστήματος. Πιο συγκεκριμένα:
·
Αποτέλεσε όπλο για την όξυνση των ταξικών ανισοτήτων στους μαθητές δημιουργώντας τεράστια μαθησιακά και
κοινωνικά προβλήματα. Για αυτό είναι συμπλήρωμα στην εφαρμογή της Τράπεζας
Θεμάτων αλλά και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
·
Εδραίωσε ένα πεδίο ασφυκτικού ελέγχου
των εκπαιδευτικών αλλά και αφορμή για την καταστρατήγηση μιας σειράς
εργασιακών τους δικαιωμάτων. Νομιμοποιεί δηλαδή όλο το κλίμα της αξιολόγησης που
επιβάλλεται από την κυβέρνηση και το Υπουργείο.
·
Αποτελεί εργαλείο για την καταστολή αγώνων και κινητοποιήσεων. Οι μαθητικές καταλήψεις «πρέπει να
αντιμετωπιστούν» με τηλεκπαίδευση και με την μετατροπή των εκπαιδευτικών σε
όργανα καταστολής.
Η κυβέρνηση βρήκε
αφορμή την πανδημία για να νομιμοποιήσει το πολυεργαλείο της
τηλε-«εκπαίδευσης». Τώρα με κάθε αφορμή «διαταραχής της κανονικότητας» του
σχολείου υπάρχει η «κανονικότητα» της τηλε-«εκπαίδευσης»! Τα είδαμε και με τον
πρόσφατο χιονιά.
Τώρα πια κανένα σωματείο,
καμία παράταξη δεν μπορεί να καμώνεται ότι δεν ξέρει. Οι
δραματικές συνέπειες είναι εδώ και ολοφάνερες. Η συνέχιση της αποδοχής -
νομιμοποίησης της τηλε-«εκπαίδευσης» από διάφορες ηγεσίες αποτελεί νερό στον
μύλο του εγκληματικού έργου της κυβέρνησης και του συστήματος απέναντι σε
μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Το Υπουργείο τώρα κάνει το επόμενο
βήμα: διαφημίζει ότι «παρέχει» στους
εκπαιδευτικούς voucher 200€ για την αναβάθμιση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού τους!
Αυτό δεν αποτελεί παρά μια ακόμη προσπάθεια ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ της κανονικότητας της
τηλε-«εκπαίδευσης». Μια επιδίωξη, εξαγοράς μια πλαστής εικόνας νομιμοποίησής της, καθώς είναι δηλωμένη η απέχθειά του κλάδου για αυτό το
αντιδραστικό εργαλείο χτυπήματος των
δικαιωμάτων εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους. Αποτελεί βέβαια και μια απάντηση στις φωνές
που εστίαζαν μόνο στην έλλειψη εξοπλισμού στο όλο εγχείρημα της
τηλε-«εκπαίδευσης».
Έχουμε πλήρη επίγνωση
των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι, τόσο οι μόνιμοι και
ακόμα περισσότερο οι αναπληρωτές. Ακριβώς αυτή την κατάσταση- συνέπεια των κυβερνητικών
πολιτικών λεηλασίας του εισοδήματός μας - εκμεταλλεύεται το υπουργείο για να
αδυνατίσει τις αντιδράσεις του κλάδου. Γνωρίζουμε ότι σε αυτές τις συνθήκες θα
υπάρχει κόσμος που θα δεχτεί το voucher κάτω από την οικονομική πίεση που δέχεται.
Παράλληλα όμως
γνωρίζουμε ότι θα αποτελέσει μια αφορμή για να πανηγυρίζει το Υπουργείο ότι
«προχωράει ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης» και να νομιμοποιεί ακόμα
περισσότερο την επίθεση της τηλε-«εκπαίδευσης».
Για αυτό καλούμε τους συναδέλφους να μην δεχτούν το voucher των 200€!
Όπως και το όλο προηγούμενο
διάστημα δώσαμε την μάχη αποκάλυψης των αντιδραστικών χαρακτηριστικών της.
Γιατί θεωρούμε ότι η -δεδομένη και- υπαρκτή οργή και αντίθεση του κλάδου αλλά
και των μαθητών ενάντια στην τηλε-«εκπαίδευση» πρέπει να βρίσκει τρόπους να
εκφράζεται. Και πάνω από όλα καλούμε τους συναδέλφους να κάνουν την οργή αυτή
συλλογική πάλη και αγώνα στα σωματεία τους, για να βάλουμε φρένο στην επίθεση
που δεχόμαστε.
·
Η τηλε-«εκπαίδευση» δεν είναι
εκπαίδευση – είναι επίθεση!
·
Όταν τα σχολεία κλείνουν, η
εκπαιδευτική διαδικασία διακόπτεται!