Δεν είναι αστείο – δεν
είναι τσίρκο – ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΘΕΣΗ!
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ - ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ! ΜΑΖΙΚΑ ΑΠΟΧΗ!
ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΣ
ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ!
Οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι
έρχονται αντιμέτωποι με το θεσμό της «εισαγωγικής επιμόρφωσης», που δίκαια
γεννά την οργή και την αγανάκτηση τους. Είναι βέβαιο ότι η επιλογή του
Υπουργείου να την προωθήσει με άμεσο και εκβιαστικό τρόπο, συνδέεται με το
προχώρημα της αξιολόγησης και δη της ατομικής. Αφού οι νεοδιόριστοι
συνάδελφοι μας βρίσκονται μετέωροι εδώ και μήνες, χωρίς να προχωρά η
μονιμοποίηση τους, φορτώνονται τώρα με ένα ακόμα αντιδραστικό μέτρο, αυτό της
«εισαγωγικής επιμόρφωσης». Τι εξυπηρετεί όμως ο θεσμός αυτός:
Ø Δίνει ένα ακόμα χτύπημα
στην έννοια του ωραρίου. Οι επιμορφώσεις γίνονται απογευματινές ώρες, σε αργίες ή Σαββατοκύριακα, ξεχειλώνοντας
έτσι την όποια σταθερότητα έχουν οι εργασιακές μας σχέσεις. Η παρακολούθηση
των σεμιναρίων, το διάβασμα και η εκπόνηση εργασιών (για πρώτη φορά σε
επιμόρφωση), δημιουργούν ένα ασφυκτικό κλίμα εντατικοποίησης στην
καθημερινότητα μας, που εξαφανίζει την όποια δυνατότητα να ασχοληθείς με
οτιδήποτε άλλο. Ακόμα και η ίδια η προετοιμασία του μαθήματος που κάνουμε στα
σχολεία, θυσιάζεται μπροστά στις «ανάγκες» της επιμόρφωσης.
Ø Αποτελεί ένα μηχανισμό
προπαγάνδας των πιο μαύρων και σάπιων αξιών του συστήματος της εκμετάλλευσης.
Θέλουν τον εκπαιδευτικό ιδεολογικά χειραγωγημένο και υποταγμένο, να μην
αντιδρά μπροστά στην κατάφωρα άδικη πολιτική τους που δημιουργεί μια όλο και
πιο ταξική εκπαίδευση. Τα διάφορα «διαμαντάκια» που κυκλοφορούν το αποδεικνύουν.
Οι εκπαιδευτικοί «πρέπει» να μπορούν να αξιολογούν τους μαθητές ανάλογα με την
εξωτερική τους εμφάνιση, «πρέπει» να δίνουν λύσεις όταν ένα σχολείο
μετατρέπεται σε «καταυλισμό στιγματισμένων», «πρέπει» να δέχονται και να
αναπαράγουν μέσα στα σχολεία τις πιο αντιδραστικές και σκοταδιστικές απόψεις.
Αυτός ο διπλός ρόλος της επιμόρφωσης
συνδέεται αντικειμενικά και με το προχώρημα της ατομικής αξιολόγησης, που είναι
τμήμα ενός συνολικού νομοθετικού πλαισίου (αξιολόγηση σχολικής μονάδας,
μέντορες/συντονιστές, όμιλοι κλπ). Η διαδικασία αυτή αποτελεί διακαή πόθο και
στόχο του συστήματος για πάνω από 4 δεκαετίες. Για το λόγο αυτό, δεν χωρούν
ολιγωρίες και καθυστερήσεις στο να οργανώσουμε τον αγώνα μας και να εντείνουμε
τις προσπάθειες για την ανατροπή της αξιολόγησης! Ήδη οι μαζικές κινητοποιήσεις
στην απεργία της 15 Φλεβάρη απέδειξαν ότι υπάρχει έδαφος ανάπτυξης των
αντιστάσεων μας. Το ζήτημα είναι να χαράξουμε τα επόμενα βήματα σε κατεύθυνση
σύγκρουσης με την κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση!
Οι απόψεις που λένε για «ουσιαστικές
επιμορφώσεις», όπως εκφράζονται από τις συνδικαλιστικές ηγεσίες -των
αριστερών δυνάμεων συμπεριλαμβανομένων-, είναι επικίνδυνες και διαλυτικές. Ουσιαστικά
αποτελούν «λευκή σημαία» συνθηκολόγησης απέναντι στο σύστημα. Οι απόψεις
αυτές υιοθετούν το βασικό αστικό ιδεολόγημα της «ανεπάρκειας» των εκπαιδευτικών
και αποτελούν πολιτική γέφυρα των δυνάμεων αυτών με την αποδοχή τελικά της
επιμόρφωσης και της αξιολόγησης, με τους όρους μάλιστα που επιβάλλει το
σύστημα. Ενώ παράλληλα, οι απόψεις που ζητούν υπερωριακή αμοιβή για τις εκτός
ωραρίου επιμορφώσεις, ουσιαστικά αποδέχονται την ίδια την επιμόρφωση που
προωθεί το Υπουργείο.
Καλούμε τα σωματεία να πάρουν
αποφάσεις ΑΠΟΧΗΣ! Καλούμε ανοιχτά τους συναδέλφους νεοδιόριστους σε ΜΑΖΙΚΗ ΑΠΟΧΗ
από την εισαγωγική επιμόρφωση. Να μην αποδεχτούν το ξεχείλωμα του ωραρίου και την
εντατικοποίηση που φέρνει η επιμόρφωση. Να μην αποδεχτούν τις αντιδραστικές
απόψεις που αναπαράγει η επιμόρφωση, που προωθούν το ρατσισμό, τον κοινωνικό
στιγματισμό και τελικά την υποταγή. Να αποτελέσει η μαζική αποχή ένα ακόμα
βήμα στη συγκρότηση ενός κεντρικού απεργιακού αγώνα για την ανατροπή της
αξιολόγησης, για την χωρίς όρους και προϋποθέσεις μονιμοποίηση των νεοδιόριστων!