BANNER

ολοι μια γροθια
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,
ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ!
ΔΕΙΤΕ!

Ανακοίνωση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Σάμου της 11ης Απριλίου 2020


Ανακοίνωση
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Σάμου έχει τοποθετηθεί, με προηγούμενη ανακοίνωσή του, για το θέμα της τηλεκπαίδευσης. Νομίζουμε ότι σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη λειτουργία του σχολείου, με όλες τις συνιστώσες της. Σχολείο σημαίνει επικοινωνία των μαθητών μεταξύ τους και με το δάσκαλο, δυνατότητα όλων των παιδιών ανεξαιρέτως να συμμετέχουν, σχολείο σημαίνει γνώση και κοινωνικοποίηση των παιδιών. Σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί αυτό το κακέκτυπο εκπαιδευτικής διαδικασίας, να αποτελέσει εναλλακτική πρόταση για την εκπαίδευση, ακόμα κι αν υπήρχαν όλες οι τεχνικές δυνατότητες. Πόσο μάλλον σήμερα που δεν υπάρχουν και το υπουργείο εμπαίζει όλους τους εμπλεκόμενους με τα πυροτεχνήματα περί δωρεάν χορήγησης υπολογιστών και τάμπλετ.
Σε αντίθεση με το υπουργείο, οφείλουμε να είμαστε ξεκάθαροι. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική. Ούτε η σύγχρονη, ούτε η ασύγχρονη. Δεν υπάρχει κανένα επίσημο έγγραφο που να την καθιστά υποχρεωτική. Πολύ περισσότερο δεν υπάρχει το νομικό πλαίσιο για να γίνει εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Επί της ουσίας, δεν έχουν ούτε όλοι οι μαθητές, ούτε όλοι οι εκπαιδευτικοί τον τεχνολογικό εξοπλισμό, τις τεχνολογικές γνώσεις και τις κατάλληλες οικιακές συνθήκες για να έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση. Με μια κουβέντα: η τηλεκπαίδευση γεννά και οξύνει αποκλεισμούς. Αποκλείει τους οικονομικά ασθενέστερους και εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες. Για να μην αναφέρουμε καν τι γίνεται με τα παιδιά που χρειάζονται ειδική αγωγή ή με τα παιδιά των προσφύγων και μεταναστών.
Δυστυχώς πληθαίνουν οι ενδείξεις ότι πολλά από αυτά που γίνονται στις μέρες μας ήρθαν για να μείνουν. Νομίζουμε ότι αυτές οι ώρες είναι ώρες ευθύνης για όλους μας, για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των ζωών μας. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει αυτά που γίνονται σήμερα, να είναι η αυριανή κανονικότητα. Γι αυτό και καταδικάζουμε την απόπειρα διεξαγωγής σεμιναρίων τηλεκπαίδευσης σε ημέρες αργίας (Σάββατο 11/4). Και με την ευκαιρία να θυμίσουμε ότι η συμμετοχή μας σε τηλεδιασκέψεις, αλλά και στην τηλεκπαίδευση γενικότερα δεν είναι υποχρεωτική. Σε κανένα έγγραφο του υπουργείου, σε καμιά επίσημη τοποθέτηση συμβούλου δεν αναφέρεται η υποχρεωτικότητα. Αντίθετα τονίζεται ότι η συμμετοχή μας είναι προαιρετική. Κλείνουμε λοιπόν τα αυτιά μας σε ψιθύρους, που μόνο σύγχυση και ανασφάλεια μπορούν να προκαλέσουν.
Τι κάνουμε λοιπόν; Είναι μια ευκαιρία για να λουφάρουμε, όπως μας κατηγορούν; Από την προηγούμενη ανακοίνωσή μας δηλώσαμε ότι πρέπει να μείνουμε κοντά στους μαθητές μας, επικοινωνώντας μαζί τους με κάθε πρόσφορο τρόπο και στηρίζοντάς τους. Και σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί βοήθεια και στήριξη το να τους βάζουμε να διαβάσουν ένα κείμενο και να μας στέλνουν απαντήσεις, οι οποίες πρέπει να βαθμολογηθούν (άλλη ψευδής διάδοση). Μπορούμε όμως να προσπαθήσουμε να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για τη γνώση, να βοηθήσουμε να ξεφύγουν λίγο από την πλήξη, κάνοντας πολλά από αυτά που δεν μπορούμε να κάνουμε στα στενά περιθώρια του μαθήματος. Ούτε νέα ύλη όμως πρέπει να παραδώσουμε ούτε να εξετάσουμε.
Στη λογική της καλύτερης επικοινωνίας και μεταξύ μας και με τους μαθητές μας, η ΕΛΜΕ άνοιξε λογαριασμό στο Facebook, που θα μπορεί να φιλοξενεί από πολιτιστικές προτάσεις (βιβλία, ταινίες, μουσική κλπ.) και επιστημονικά ερωτήματα μέχρι και σπαζοκεφαλιές. Στόχος να υπάρξει μια επικοινωνία με τους μαθητές έξω από το αφυδατωμένο δίπολο παράδοση εξέταση. Ταυτόχρονα προχωράμε στη δημιουργία blog, που εξασφαλίζει καλύτερο περιβάλλον για τον παραπάνω σκοπό. Καλούμε επίσης τους συναδέλφους που συμμετέχουν στις πλατφόρμες του υπουργείου, να προβληματιστούν πάνω στον τρόπο συμμετοχής τους και να μην πέσουν στην παγίδα του ρόλου του εξεταστή.
·       Να ανακοινωθεί τώρα η μείωση της ύλης των πανελλαδικών, όριο αυτά που έχουν διδαχθεί μέσα στην τάξη.
·       Να μην γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και ο αντίστοιχος χρόνος να αφιερωθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία.
·       Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά μας δικαιώματα.