BANNER

ολοι μια γροθια
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,
ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ!
ΔΕΙΤΕ!

ΑΚΕ: Ενημέρωση για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Σάμου της 11ης Απριλίου 2020

(ή  Η ανατροπή μιας απόφασης από τους ψεύτικους φίλους του κινήματος)
Στις 11/04/2020 διεξήχθη Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Σάμου μέσω τηλεδιάσκεψης. Επιδιώξαμε έμπρακτα η συνεδρίαση να είναι ανοιχτή στους συναδέλφους, όπως είναι κάθε συνεδρίαση του ΔΣ, κοινοποιώντας τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο για τη συμμετοχή στη συνεδρίαση. Τη συνεδρίαση παρακολούθησαν συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και συμμετείχαν όλα τα μέλη του ΔΣ σε αντίθεση με την προηγούμενη φορά που απείχε η ΔΑΚΕ λόγω του ότι είχε γίνει επίσης εξ αποστάσεως. Η υπαναχώρηση από τη θέση αυτή σχετίζεται με την πίεση που ασκείται από συναδέλφους για λειτουργία του σωματείου αλλά και με τη δική μας επιμονή.
Είχε προηγηθεί, από την 7η Απριλίου, πρότασή μας για έκδοση ανακοίνωσης που θα καταγγέλλει την διενέργεια επιμορφωτικών συναντήσεων σε ημέρες αργίας και την καταπάτηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων (μπορείτε να τη δείτε παρακάτω). Στην πρόταση αυτή η Αγωνιστική Συσπείρωση (ΠΑΜΕ) ζήτησε να προστεθεί παράγραφος για τις ελλείψεις εξοπλισμού και την ανάγκη συνέχισης της επαφής εκπαιδευτικού-μαθητή, θέση δηλαδή αποδοχής της τηλεκπαίδευσης και αιτήματος να γίνει «σωστά». Η Δημοκρατικής Συσπείρωση (ΔΗΣΥ) αντιπρότεινε άλλο κείμενο που ήταν γενικό για την τηλεκπαίδευση χωρίς ωστόσο να παίρνει θέση περί αυτής και κυρίως να προτείνει καθαρά τι καλούνται να κάνουν οι συνάδελφοι. Η ΔΑΚΕ συμφώνησε με τη ΔΗΣΥ με μια ένσταση του ενός μέλους της για κάποιο σημείο της πρότασης της ΔΗΣΥ. Η επίμαχη επιμορφωτική συνάντηση τελικά ακυρώθηκε αλλά το ζήτημα της προάσπισης των εργασιακών μας δικαιωμάτων έμεινε μετέωρο και συνεχίζει βαλλόμενο και κατά τις διακοπές του Πάσχα.
Στο ΔΣ καταθέσαμε, από το πρωί της ημέρας της συνεδρίασης, ολοκληρωμένο σχέδιο απόφασης για την τηλεκπαίδευση το οποίο και επισυνάπτουμε. Σχέδιο που καταδείκνυε τους σκοπούς του υπουργείου, την ένταξη της τηλεκπαίδευσης στις γενικότερες πολιτικές στοχεύσεις του, τις κύριες επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης για μαθητές και εκπαιδευτικούς, την προαιρετικότητά της και πρότεινε την αποχή των συναδέλφων από αυτήν και τη δημιουργία ηλεκτρονικού αποθετηρίου δημιουργικής απασχόλησης των μαθητών μας, ως έμπρακτη στήριξη αυτών και των οικογενειών τους.
Στη συνεδρίαση, ΔΗΣΥ, ΠΑΜΕ και ένα από δύο μέλη της ΔΑΚΕ αναγνώρισαν διάφορες αρνητικές πτυχές της τηλεκπαίδευσης. Από τον κοινωνικό αποκλεισμό και την όξυνση των αντιθέσεων, την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων και τον αξιολογικό χαρακτήρα της μέχρι τις τεχνικές δυσκολίες, την έλλειψη εξοπλισμού, την εμπλοκή ιδιωτών, τα επικοινωνιακά παιχνίδια της κυβέρνησης, τη μη συμμετοχή των μαθητών ή την υπερβολή που δημιουργείται με τον τεράστιο όγκο εργασιών για τους μαθητές και τη δυσκολία στις οικογένειες με παιδιά να μοιράσουν τον χρόνο χρήσης των υπολογιστών τους.
Η ΔΗΣΥ αρνήθηκε ωστόσο να καλέσουμε τους συναδέλφους να μην συμμετέχουν με το πρόσχημα ότι ήδη συμμετέχουν πολλοί και δεν πρόκειται να μας ακολουθήσουν! Το ότι οι συνάδελφοι συμμετέχουν όχι γιατί το θέλουν αλλά γιατί βρίσκονται κάτω από έναν καταιγισμό καθημερινών πιέσεων και εκβιασμών η ΔΗΣΥ απλώς τελικά το …προσπέρασε. Όπως προσπέρασε ότι σε όλους τους συναδέλφους είτε συμμετέχουν είτε όχι είναι κοινός τόπος ότι η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση»  είναι μια επιχείρηση που στρέφεται ενάντια στα δικαιώματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Με βάση όλα αυτά η ΔΗΣΥ επέλεξε σε αυτή τη συγκυρία να ψηφίσει απόφαση μαζί με την κυβερνητική  ΔΑΚΕ, μια απόφαση που δεν λέει κουβέντα για το που στοχεύει η λυσσασμένη κυβερνητική επιχείρηση που ονομάζεται «εξ αποστάσεως εκπαίδευση». Ακόμα χειρότερα τα αγωνιστικά ανακλαστικά(;) της ΔΗΣΥ δεν μπόρεσαν να ενεργοποιηθούν ούτε από το γεγονός ότι η κοινή της απόφαση με τη ΔΑΚΕ για αυτό το σοβαρό ζήτημα, έγινε λίγο μετά την ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ που καταθέτει πολυνομοσχέδιο οδοστρωτήρα ενάντια στο δικαίωμα των μαθητών στο σχολείο και στις σπουδές! Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση δίνει τις πιο κυνικές αποδείξεις για το τι πραγματικά επιδιώκει ενάντια στους μαθητές.
Έχοντας αυτή τη στήριξη από τη ΔΗΣΥ, η ΔΑΚΕ είχε όλη την άνεση να υμνήσει την «όλο και καλύτερη» πολιτική του Υπουργείου για τους μαθητές με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Και κυρίως να ψηφίσει και να πάρει από το Δ.Σ. μια απόφαση  που στρέφεται ενάντια στα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών. Μια απόφαση που «συμβουλεύει» πως θα εφαρμοστεί «σωστά» η αντιδραστική κυβερνητική πολιτική αντί να δίνει στήριξη και έκφραση στη δίκαιη δυσαρέσκεια και οργή των συναδέλφων που έχουν εκβιαστεί και εγκλωβιστεί μέσα στην επιχείρηση αυτή.
Αλλά αυτό το ξεσάλωμα της κυβερνητικής ΔΑΚΕ βρήκε πλήρη στήριξη και από το ΠΑΜΕ. Το οποίο και με τις κεντρικές του ανακοινώσεις αλλά βέβαια και τοπικά έχει βγει «κυβερνητικότερο της κυβέρνησης» υπέρ της «εξ αποστάσεως  εκπαίδευσης».  Οι …σφοδρές κριτικές του για τις «υλικοτεχνικές ελλείψεις» της, αποτελούν έναν φαιδρό αντιπερισπασμό με τον οποίο προσπαθεί να κρύψει τη στήριξη του στην κυβερνητική πολιτική. Όπως προσπάθεια να κρυφτεί πίσω από το δάχτυλο του είναι και η στάση του εκπροσώπου του στο ΔΣ της ΕΛΜΕ. Τοποθετείται ρητά υπέρ της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» και προτείνει στους συναδέλφους να την χρησιμοποιήσουν μέσα από τις υπάρχουσες πλατφόρμες, αλλά –το πολυγραφότατο ΠΑΜΕ- δεν φέρνει δικιά του γραπτή πρόταση απόφασης ! Και στο αποκορύφωμα του πιο φτηνού τακτικισμού και της προσπάθειας να κρυφτεί από τις ευθύνες του δεν ψηφίζει μαζί με ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ την ίδια στιγμή που δεν έχει καμιά ουσιαστική διαφωνία με την απόφαση!
Με όλα αυτά ΔΗΣΥ και ΠΑΜΕ ανέτρεψαν την προηγούμενη απόφαση –που και με τις δικές τους ψήφους- είχε πάρει το ΔΣ της ΕΛΜΕ για το ίδιο ζήτημα. Στις μέρες που μεσολάβησαν από την προηγούμενη απόφαση το Υπουργείο και ολόκληρος ο διοικητικός μηχανισμός επιβεβαίωσαν με τους εκβιασμούς τους και τις απειλές τους τις πραγματικές επιδιώξεις αυτής της επιχείρησης. Επιβεβαίωσαν την ορθότητα της απόφασης που είχε παρθεί! Επιβεβαίωσαν την ανάγκη η απόφαση αυτή να , να συγκεκριμενοποιηθεί  και να στηριχθεί  ακόμα περισσότερο.
Η προσαρμογή, τα δήθεν επιχειρήματα και οι φτηνοί τακτικισμοί των  ΔΗΣΥ και ΠΑΜΕ που γίνονται στο όνομα των «επιθυμιών» των συναδέλφων και των συμφερόντων των μαθητών, δεν μπορούν να διασώσουν ούτε τα προσχήματα για τις δυνάμεις αυτές.
Εμείς ως Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών επιμένουμε στην κατεύθυνση μη στήριξης της επιχείρησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μένοντας δίπλα και μαζί στους πολλούς συναδέλφους και τα σωματεία που πανελλαδικά κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση.
Η κυβερνητική απόφαση να κατατεθεί εν μέσω πανδημίας το πολυνομοσχέδιο –οδοστρωτήρας στην Εκπαίδευση βεβαιώνει με τον πιο σκληρό τρόπο ότι δεν μας «σώζουν» τα κόλπα και οι προσαρμογές. Αντίθετα αυτή η πολιτική δίνει έδαφος και αέρα στην αντιδραστική επίθεση.
Μένουμε απέναντι σε αυτήν την πολιτική! Οφείλουμε στους μαθητές μας , στο λαό και στα δικαιώματα μας, να ετοιμάζουμε και να αναζητούμε όρους για να την αντιπαλέψουμε μαζικά!  

Σάμος  12-04-2020

(*)Δείτε  την πρόταση των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών σε προηγούμενη ανάρτηση