BANNER

ολοι μια γροθια
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,
ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ!
ΔΕΙΤΕ!

ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ! ΟΛΕΣ και ΟΛΟΙ στις συγκεντρώσεις και τις διαδηλώσεις την Πέμπτη 18 Γενάρη. Όλες και όλοι στους δρόμους!

 


Οι εξωτικές λεξούλες περί campus δεν κρύβουν την ένταση της επίθεσης στα δικαιώματα στις σπουδές και στη δουλειά

ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΟΛΕΣ και ΟΛΟΙ στις συγκεντρώσεις και τις διαδηλώσεις την Πέμπτη 18 Γενάρη.

Όλες και όλοι στους δρόμους!

Σε ρυθμό πολυβόλου ξεδιπλώνεται η επίθεση του συστήματος και της κυβέρνησής του ενάντια στα δικαιώματα του λαού και της νεολαίας, Ενώ οι δρόμοι γεμίζουν στις μαζικές διαδηλώσεις ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια , η κυβέρνηση προωθεί παράλληλα και fast track ένα άλλο αντιλαϊκό αντιεκπαιδευτικό νομοθέτημα που φέρνει προς ψήφιση  την Πέμπτη 18/1!

Το νομοσχέδιο για την «Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση» έχει τα παρακάτω βασικά χαρακτηριστικά:

1)      Την πίεση της μαθητικής νεολαίας που θα αποβάλλεται από τις σπουδές (τόσο κάτω από το βάρος της γενικευμένης φτώχειας, όσο και από όλους τους εκπαιδευτικούς ταξικούς μηχανισμούς σαν την ΕΒΕ και την Τράπεζα Θεμάτων) προς την κατεύθυνση της κατάρτισης και της πρόωρης εξόδου στην εργασιακή ζούγκλα.

Αυτό στοχεύεται με την συνύπαρξη δομών εκπαιδευτικών (ΕΠΑΛ) και κατάρτισης (ΕΣΚ ή ΣΑΕΚ – πρώην ΙΕΚ), μια συνύπαρξη που η κυβέρνηση θέλει να την χρησιμοποιήσει για να εξωθήσει τη νεολαία προς την κατάρτιση.

Η συνύπαρξη αυτή ανοίγει το δρόμο και στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών – μιας και, θυμίζουμε, οι ΕΣΚ προβλέπουν εκπαιδευτές και όχι εκπαιδευτικούς.

Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο, ότι δεν γίνεται καμία αναφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην πρόσβαση σε αυτή. ΟΛΟ το νομοσχέδιο είναι προσανατολισμένο στην "αγορά εργασίας" και στις «ανάγκες» της.

2)      Με βάση και τα παραπάνω, τα «μνημόνια συνεργασίας» με τοπικές επιχειρήσεις και τα πάρε δώσε με εργοδοτικούς φορείς, επιμελητήρια, αλλά και η άμεση παρέμβαση όλων αυτών στην καθημερινή σχολική ζωή, έχουν να κάνουν με την συμφιλίωση των αυριανών εργαζομένων - εργατών με την εργασιακή ζούγκλα. Στην ίδια κατεύθυνση είναι και οι 22 μέρες πρακτική άσκηση στην Γ ΕΠΑΛ.

3)      Με δεδομένη την παραγωγική αποσυγκρότηση της χώρας, οι προτάσεις της "τοπικής κοινωνίας" για ειδικότητες, ειδικά μαθήματα θα οδηγήσουν σε μαζικά κλεισίματα και συγχωνεύσεις ΕΠΑΛ. Τόσο η νομοθετική πρόβλεψη για έως ένα ΕΠΑΛ ανά σχολικό συγκρότημα (συγχωνεύσεις όπου είναι παραπάνω!) αλλά και η αναφορά (έμμεσα για θέσεις υποδιευθυντών) σε ΕΠΑΛ με πάνω από 700 (!) μαθητές, συνηγορούν στο παραπάνω ενδεχόμενο.

Στην ίδια λογική κινούνται και τα «Θεματικά Ινστιτούτα», τα οποία παραπέμπουν στην μακρόχρονη επιδίωξη του συστήματος για «θεματικές» δομές, οι οποίες θα συρρικνώσουν το εκπαιδευτικό δυναμικό.

Παράλληλα, η μεταφορά των "καλών πρακτικών" των πρότυπων ΕΠΑΛ δεν είναι παρά η αύξηση της ταξικότητας και η πειθαρχημένη λειτουργία των σχολείων - όπως συμβαίνει στα ΠΕΠΑΛ, όπου οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι αντιμετωπίζουν πιο κακές από το μέσο όρο εργασιακές συνθήκες.

Συμπερασματικά: Το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στοχεύει στην παραπέρα αποθάρρυνση της νεολαίας από την προοπτική των σπουδών, στην βίαιη ώθησή τους στο φτηνό μεροκάματο της μισοδουλειάς – μισοζωής και στην παραπέρα διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για μια ακόμα αντι-μεταρρύθμιση, ένα ακόμα έγκλημα απέναντι, πάνω απ’ όλα στη νεολαία. Είναι ένα νομοσχέδιο που κινείται στην ίδια ταξική ρότα με το έγκλημα της θεσμοθέτησης των ιδιωτικών πανεπιστημίων.

ΟΛΕΣ και ΟΛΟΙ στις συγκεντρώσεις και τις διαδηλώσεις την Πέμπτη 18 Γενάρη.

Όλες και όλοι στους δρόμους!